qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

اهمیت تبعیت از ائمه-علیهم‌السلام-

❓سوال: همان‌طور که در مورد همراه داشتن حرز یا رعایت اختیارات ایام، از سوی خود ائمه-علیهم‌السلام- روایت شده که با همراه داشتن ولایت و خالص کردن آن٬ نیازی به مراقبت و وسواس در این موارد نیست٬ آیا می‌شود گفت که با همراه داشتن ولایت، رعایت مستحبات و مکروهات هم چنین است و رعایت سنن اهمیت زیادی ندارد؟

👈پاسخ: اگر ما به خودمان بقبولانیم که درباره‌ی این مسائل اصلا فکر نکنیم٬ دخالت نکنیم و حرف نزنیم٬ خیلی سودش بیش‌تر است. فکرهای ما این است دیگر !حالا چنین فکری به چه دردی می‌خورد؟!

وقتی از امام رضا-علیه‌السلام- اجازه گرفتند تا لباس‌هایشان را  بشویند، داخل هر جیب‌شان یک حرز بود. همین امام-علیه‌السلام-مستحبات را انجام می‌دهد .همین امام-علیه‌السلام- سنن را  مواظبت می‌کند .

حالا ما کی هستیم؟! «وَ اجْعَلُوا قَصْدَكُمْ إِلَيْنَا بِالْمَوَدَّةِ عَلَى السُّنَّةِ الْوَاضِحَة»(الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة/النص/ص 286) اگر می‌خواهید ما دست‌تان را  بگیریم، متوجه ما باشید، حواس‌تان از ما پرت نشود؛ جاده را نگاه کنید، خواب‌تان نبرد، ٬جاده‌ی ولایت را!

ما نمی‌دانیم اگر ناخن‌هایمان را  نگرفتیم چه می‌شود؟ ما نمی‌دانیم اگر غسل جمعه نکنیم چه می‌شود؟ ببینید! ما در آن سطح قرار نگرفته‌ایم که از جهت معنوی این‌قدر ظریف و لطیف شده باشیم که حالا ترک یک مستحب و یا ترک یک سنت را بفهمیم که یعنی چه؟