qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

زیارت امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف-

سوال: سال‌هاست که با عمل به سفارشات مختلف به دنبال زیارت امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- هستم ولی موفق نشده‌‌ام، نظر شما درمورد زیارت حضرت چیست؟

پاسخ:

1) این اشتیاق و میل را حفظ کنید. نفس انتظار کشیدن برای زیارت امام زمان-علیه‌السلام- مطلوب و سفارش شده است: أللهم أرنی الطلعة الرشیدة، والغرة الحمیدۀ، واکحل ناظری بنظرة منی الیه… خدایا! سرمه دیدار امامم را به چشم من بکش که آن طاووس اهل بهشت را ببینم. این رغبت خوب است و اگر شما تا آخر عمرتان هم چنین حالتی داشته باشید، خوب است.

2)  ملاقات با حضرت را بگذارید به عهده خود ایشان. امام حکیم است و هر موقع که وقتش برسد، اجازه می‌دهد. ممکن است زمان دیدن حضرت، یک ساعت آخر عمر باشد و چقدر وقت خوبی است. علی بن مهزیار نوزده بار حج رفت، مرتبه بیستم امام زمانش را زیارت کرد. شیخ مفید-رحمه‌الله‌علیه- در منزل نشسته بود، امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به نزد او آمد. آقای اخوان مرعشی-رحمه‌الله‌علیه- که از اوتاد بود و در این مسائل یک فوق العادگی داشت، می‌فرمود: هر روز به تعداد موهای سرتان، مومنین، امام زمان-علیه‌السلام- را ملاقات می‌کنند و ایشان کسی بود که همین طوری حرف نمی‌زد. حالا اگر من امروز جزء آنها نبودم، انشاءالله فردا. اگر فردا نبودم، پس‌فردا.

پس این حالت رغبت را از دست ندهید تا روزی که قرار شد به زیارت نائل شوید، جزء آنهایی نباشید که دیگر نسبت به دیدن حضرت بی‌میل شده‌اند. این برای شما یک مقام است، مثل انتظار.