تنها راه نجات توجه به ولی خداست
برای نجات از تحیر، لازم است به ولی خدا توجه کنیم.
باید بدانیم که حیات ما، وجود ما، گشایش ما و همهی امور ما در پرتو توجه به امام-علیهالسلام- است.
خدا اهلبیت-علیهمالسلام- را باب قرار داده تا ما از مسیر ایشان امورمان را سامان دهیم. اگر دیدیم امورمان سامان دارد، یعنی حواسمان به امام است و داریم نوکری میکنیم و هر موقع دیدیدم اوضاع بهم ریخته است یعنی خرج امام نمیشویم.
امام رضا-علیهالسلام- کار را آسان کرد. ایشان راه نجات شیعه است. اگر ایشان نمییامد، بین ما و امامت فاصله میافتاد.
رابطهی بین ما و ولی خدا، همین ولایت است؛ لذا برای خودمان ملاک بگذاریم؛
اگر توجه به ولی خدا درست شد، نماز ما هم درست میشود، قرآن خواندن ما هم قرآن میشود.
«أعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الْرَّجیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ»
«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَيِّدِنَا وَ نَبِيِّنَا وَ حَبِيبُ قُلُوبِنَا أبوألقاسِمِ مُصْطَفیٰ مُحَمَّد وَ عَلی آلِهِ الطَیِّبینَ الطَّاهِرِين ألمَعصومین وَ لَعنةُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعینِ مِنَ الان إلی قیامِ یَومِ الدّین»
«اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ»
صلواتی برای امام عصر-علیهالسلام- مرحمت کنید.
ولادت فاطمهی معصومه-سلاماللهعلیها- و ولادت پر خیر و برکت علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- بر ما و شما مبارک باشه. امید داریم خدای متعال در این ایام اون گشایش، اون رحمت و اون خیری رو که به شیعه لطف میکنه، برای همهی ما هم انشالله داشته باشه.
ببینید ما برای اینکه اشتباه نکنیم و راههای مختلف رو نریم، برای اینکه تحیُر رو کنار بذاریم و برای خودمون اطمینان فراهم کنیم، برامون یه راه بیشتر نیست و اون توجه به ولیّ خداست. خدای متعال عمدا امام زمان-عجلاللهتعالیفرجهالشریف- رو پنهان کرد که توجه ما رو بهش جلب کنه تا بفهمیم همهی چیزهایی که داریم در مقابل اونی که پنهان شده، هیچی نیست.
دنیاست و همه چی توش هست، ولی هیچ خوشی نداره، چرا؟ چون صاحب دنیا که ولیّخداست بین ما نیست!
دلیل آمدن امام رضا-علیهالسلام- به ایران
چرا امام رضا-علیه-السلام- به ایران اومد؟ چون خدا ایرانیها رو دوست داشت و میخواست راه رو گم نکنند، ولیِّ خودش رو پیش اینها آورد. برای ایرانیها سخت بود پیش ولیّ خدا برن و آمادگی نداشتند، لذا خدا ولیّ خودش رو اینجا فرستاد.
چرا به امام رضا-علیهالسلام- غریب میگویند؟
اصلا جای امام رضا-علیهالسلام- اینجا نیست! جای ایشون مدینهست، برای همین به حضرت-علیهالسلام- ، امامِ غریب میگن؛ غریب نه به این معنا که کسی رو نداره، نه! عالم با امام رضاست. غریب یعنی از اجدادش دور افتاده، یعنی از مکه و مدینه فاصله داره؛ به همین دلیل به امام رضا-علیهالسلام- میگن غریب و ایرانیها این غربت رو با زیارتشون جبران کردند.
همهی امور مومن، در توجهِ به ولیّخداست
پس من باید حواسم جمع بشه و بفهمم که حیات من، وجود من، دلبستگی من، ارتباط من، گشایش من و همهی امور من در توجهِ به امام-علیهالسلام- است. حتی خدا اومد یه لطف دیگه هم کرد؛ در روایت داره که خدا فرمود: من خودم رو بابِ خودم قرار ندادم، علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- رو باب خودم قرار دادم. امیرالمومنین-علیهالسلام- رو باب خودم قرار دادم، چرا؟ تا کسی نیاد بگه من با خدا کارم حل شد و دیگه به علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- کاری ندارم! خدا گفته من کار رو حل نمیکنم، حتی اگه کسی پیش من هم بیاد من کارش رو حل نمیکنم تا مجبور بشه از اونجایی که گفتم بره تا کارش حل بشه. ببینید این چهقدر مهم است!
دور بودن از امام-علیهالسلام- فرد را مضطرب میکند
رفقا شاخص پیشتون باشه، هر موقع دیدید کارهاتون میزون هست؛ یعنی امامشناس هستید؛ یعنی معرفت دارید و حواستون جمع است؛ یعنی برای امام-علیهالسلام- دارید نوکری میکنید و دارید خرج امام میشید. هر موقع هم دیدید اوضاعتون بههم ریخته هست بدونید که خرج امام نمیشید، خرج کس دیگهای دارید میشید، خرج چیز دیگهای دارید میشید. لذا خدا دوری از امام-علیهالسلام- رو اضطراب قرار داده و این اضطراب برای ما مثل گناه است. همونجور که خدا گناه رو یه جوری قرار داده که توش اضطراب باشه، توی دور بودن از امام-علیهالسلام- هم اضطراب قرار داده تا فرد مضطرب بشه.
چرا خدا تو بیماری درد قرار داده؟ چون اگه درد نمیبود، شخص میمرد! با درد است که معلوم میشه فرد مریض هست.
اضطراب هم نشون میده این فرد گناه کرده که
مضطرب هست، و الا تو کار ثواب و عبادت نشاط است. خدا دوری از ولیّ خودش رو اضطراب قرار داده. پس اضطراب تو هر قسمتی که هست؛ توی مال، تو آرامش، تو زندگی، مال همین دور بودن از ولیّ خداست.
در روایت دارد همونطور که ستارهها امان آسمان هستند، امام-علیهالسلام- هم امان اهل زمین است.
حکایت مومن، حکایت زنبور عسل!
حضرت-علیهالسلام- فرمود: حکایت شما مثل زنبور عسل است؛ خدا عسل رو در زنبور پنهان کرد که حیوانات دیگه شک نکنند، ولایت ما رو هم خدا در شما قرار داد تا کسی نفهمه شما ولایت دارید.
خب حالا این ولایت رو با چی حفظ کنیم؟
با توجه به ولیّ، با اطاعت از ولی، معرفت داشتن به ولی، خرج شدنِ برای ولی، زینتِ برای ولی و برای خدا.
امام رضا-علیهالسلام- کار رو آسون کرد؛ اگر امام رضا-علیهالسلام- نمییومد، بین ما و امامت فاصله میافتاد، اما الان بین ما و امامت چهقدر نزدیک است!
زیارت امام رضا-علیهالسلام- را از دست ندهیم
خودتون رو به امام رضا-علیهالسلام- برسونید، حرم ایشون تو ایران هست و دیگه ویزا و پاسپورت هم نمیخواد. خیلی از مشکلاتی که برای زیارت توی عراق هست اینجا نیست، پس حجت برای ما تمام است که انسان برای حل مشکلات خودش هم که شده به زیارت برود. حضرت-علیهالسلام- فرمود: عهدی از ما به گردن شماست، عهدتون رو با زیارت ما ادا کنید.
یه موقع میبینی ۶ ماهه فرد مشهد نرفته، با اینکه میتونسته مشهد بره، اما نرفته! حضرت-علیهالسلام- فرمود: اونهایی که میتونند در سال سه بار باید کربلا برن و فقرا هم یک بار خودشون رو برسونن. چرا حضرت-علیهالسلام- این رو میگه؟ حضرت که نمیخواد ما رو به زحمت بندازه! میخواد بگه شما همهی هزینههایی که میکنید، دست و پایی که میزنید بیفایده است. نیروتون رو یه جا بذارید، دو جا نذارید، وقتی نیروتون رو یه جا گذاشتید ارزش داره.
امام رضا-علیهالسلام- عالم آل محمد است
موسی ابن جعفر-علیهالسلام- در جمعی که همهی فرزندانش نشسته بودند، امام رضا-علیهالسلام- رو نشون داد و فرمود:
«هَذَا أَخُوكُمْ عَلِی بْنُ مُوسَى عَالِمُ آلِ مُحَمَّدٍ» «برادرتان، علی بن موسی، دانای خاندان پيامبر است» «اعلام الوری باعلام الهدی/ص ۳۱۵)
این برادر شماست، ببینید حضرت-علیهالسلام- این رو داره به ما میگه، به تعبیری به در میگه که دیوار بشنوه!
علی ابن موسی عالِم آل محمد است، همهی ائمه-علیهمالسلام- عالم هستند، ولی عالم اهلبیت-علیهمالسلام- امام رضاست!
هر چهقدر معرفت بالا باشد، زیارت قرب پیدا میکند
خوب دقت کنید، ما خیلی به معرفت نیاز داریم، مقدار قرب زیارت به معرفتش هست؛ هر چهقدر معرفت بالا باشه اون زیارت، زیارت است.
معرفت اینه که شما علی ابن موسی الرضا رو بشناسی.
همهی امور خود را به امام رضا-علیهالسلام- بسپارید
خب ادامهی روایت رو بگم؛ موسیبنجعفر-علیهالسلام- رو کرد به بچههاش و فرمود:
«فَاسْأَلُوهُ عَنْ أَدْيَانِكُمْ وَ احْفَظُوا مَا يَقُولُ لَكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ أَبِی جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ-علیهالسلام- غَيْرَ مَرَّةٍ يَقُولُ لِي إِنَّ عَالِمَ آلِ مُحَمَّدٍ لَفِي صُلْبِكَ وَ لَيْتَنِي أَدرَکتُهُ» «نيازها و پرسشهای دينی خود را از وی فرا گيريد و آنچه را به شما تعليم داد، به خاطر بسپاريد. چه اينكه بارها پدرم امام صادق-علیهالسلام- به من فرمود: “دانای خاندان پيامبر در نسل تو است و ای كاش من او را درك كرده و ميديدم”.»
«فَاسأَلُوهُ»؛ درخواستهاتون رو پیش علی ابن موسی ببرید. از حضرت-علیهالسلام- درخواست داشته باشید. مثلا کارت گیر کرده، مشکل پیدا کردی، برو مشهد. اختلاف شده برو مشهد، آبروت داره میره برو مشهد، بچهات نااهل شده برو مشهد، برکت از زندگیات رفته برو مشهد.
«فَاسأَلوهُ عَنْ اَدْیَانِکُمْ»، دینتون رو از امام رضا-علیهالسلام بگیرید. برو پشت پنجره فولاد و بگو آقا دینم در خطر است. کار تربیتی دانشآموزانی که اول سال ثبت نام میکردن با من بود، اونها رو میبردم مشهد و به امام رضا-علیهالسلام- میگفتم آقا، ما نمیتونیم اینها رو تربیت کنیم و اونها رو به حضرت-علیهالسلام- میسپردم!
خیلی مسائل هست که اگه یه جوان بخواد ازش عبور کنه، براش دامها پهن کردهاند. ما بچهها رو به علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- میسپردیم و برمیگشتیم، آخر سال هم میرفتیم تشکر میکردیم. خودِ بچهها برای من نقل میکردند که ما خیلی کارها میخواستیم انجام بدیم، ولی به یه نحوی میفهمیدیم یه نفر داره دست ما رو میگیره که اشتباه نکنیم.
میخوای رشد علمی کنی؟ علی ابن موسی الرضا!
میخوای توان پیدا کنی؟ علی ابن موسی الرضا!
خدا حضرت-علیهالسلام- رو در خونت آورده، پس فسئلوا!
موسیبنجعفر-علیهالسلام- به بچههاش فرمود: اینی که گفتم رو ساده نگیرید، حرف مهمی براتون زدم.
موسی ابن جعفر-علیهالسلام- فرمود: من چندین بار از پدرم امام صادق-علیهالسلام- شنیدم که به من میفرمود: عالم اهلبیت-علیهمالسلام- در صلب تو هست.
بعد خود امام صادق-علیهالسلام- با حسرت میگفت: «وَ لَیْتَنی اَدْرکْتُهُ»، ای کاش میشد من علی ابن موسی-علیهالسلام- رو میدیدم. بعد موسیبنجعفر-علیهالسلام- اشاره میکنه و میگه: بابام امام صادق-علیهالسلام- فرمود:
امیرالمونین-علیهالسلام- اسم پسرت رو علی گذاشت، هم اسم خودش!
حرم امام رضا-علیهالسلام- همهی بهشت است
تو یه روایت داره که اگه کسی میخواد خندان و شاد خدا رو ملاقات کنه، در حالی که خدا ازش راضی هست، بره زیارت علی ابن موسی-علیهالسلام- !
تولی، از امام رضا-علیهالسلام- ولایت داشته باشید، ببینید چه گوهری کنار ماست!
میگن حرم امام رضا-علیهالسلام- قطعهای از بهشت است، نهخیر! همهی بهشت اونجاست، همهی بهشت!
حس زائر بودن و شادی و شعف در حرم امام رضا-علیهالسلام-
رفقا، به خلاف بقیهی جاها که بعدا میفهمی رفتی زیارت، زیارت علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- نقد است؛ یعنی همونجا که داری زیارت میکنی، همونجا میفهمی زائر هستی، شادی و شعف رو همونجا در وجودت میذارن نه بعدا، نه اینکه وقتی مییای بیرون، نه!
حضرت-علیهالسلام- فرمود: مشهدِ علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- رو خدا مثل مسجد الحرام قرار داده که ۲۴ ساعت باز باشه، حرمهای دیگه نه. اما این مشهد، این حرم باید ۲۴ ساعت باز باشه و نباید هیچ موقع بسته باشه و این خصوصیت اونجاست.
حضرت-علیهالسلام- فرمود: اگه مردم یه موقعی، به هر دلیلی به زیارت علی ابن موسی-علیهالسلام- نرن، خدا ملائکه رو به شکل آدم در مییاره تا حرم علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- خلوت دیده نشه!
این هم یه خصوصیت دیگه و ما به برکت این خصوصیات میفهمیم اونجا یه خبری هست.
ارزش زیارت امام رضا-علیهالسلام-
در تعبیری حضرت-علیهالسلام- فرمود: شهادت میدم هر کس تو رو زیارت کنه «فقد وصل رسول الله» رسول خدا-صلیاللهعلیهوالهوسلم- رو زیارت کرده، هر کس علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- رو زیارت کنه، فاطمهی زهرا-سلاماللهعلیها- رو خوشحال کرده. چی از این نقدتر؟!
هر کس به زیارت امام رضا-علیهالسلام- بره، خدا بهش یک فوز عظیم میده، حالا این به یه زیارتی که انجام داد نمیارزه؟ نمیارزه آدم هزینه کنه و مشهد بره؟
نمیارزه اگه خودش نمیتونه بره، یه نفر رو به زیارت بفرسته؟
ده نفر جمع بشن یک نفر رو به نیابت از اینها بفرستن زیارت، این شخص الان نمیتونه بره، ولی کمک کنه اونها برن. بگه آقا من نمیتونم الان برم مشهد، شما که اهل زیارتی، این مبلغ رو بگیر و برو از طرف من زیارت کن. این بهترین برکت است.
مقام زائر امام رضا-علیهالسلام- در عالم هستی
شما اگه یه موقعی مثلا یه عکسی با یه شخصیتی گرفته باشی چهقدر کیف میکنی و اون رو همه جا نشون میدی و میگی من با این آقا عکس دارم. حضرت-علیهالسلام- فرمود: هر کس به زیارت علی ابن موسی-علیهالسلام- بره، تو عالم هستی یک مقامی، شرافتی بهش میدند که انگار با علی ابن موسی-علیهالسلام- عکس گرفته، «مزین المومنین»!
امام رضا-علیهالسلام- راه نجات شیعه است
تو یه تعبیر دیگه داره هر کس مشهد میره و برمیگرده، حضرت-علیهالسلام- امور بههم ریختهی اون رو میزون میکنه.
حضرت-علیهالسلام- فرمود: تو قیامت اون کسی که نجات شیعه است و شیعه رو تند تند عبور میده و مانع مبغضین میشه و مومنین رو نزدیک میکنه، علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- است!
کسی که امام رضا-علیهالسلام- را قبول ندارد، کافر است!
باز تو روایت دیگهای حضرت-علیهالسلام- فرمود: خدای متعال هشتمین اینها رو امام قرار داد و اگر کسی این امام رو قبول کرد همهی ائمه-علیهمالسلام- رو قبول کرده و اگر کسی او رو قبول نکرد هیچ کدوم از ائمه-علیهمالسلام- رو قبول نکرده است و به همین دلیل علی ابن موسی-علیهالسلام- فصل الخطاب است، یعنی چی فصل الخطاب؟ یعنی به علی ابن موسی یا انجام میشه یا نمیشه، یعنی اگه کسی هفت تا امام رو قبول داره، ولی علی ابن موسی-علیهالسلام- رو قبول نداره این فرد مرتد است، کافر است، مشرک است.
ولی اگه به علی ابن موسی-علیهالسلام- رسید و ایشون رو قبول کرد، این نشان دهندهی این هست که اون خدا رو قبول داره، پیغمبر-صلیاللهعلیهوالهوسلم- رو قبول داره، ائمه-علیهمالسلام- رو هم قبول داره و دینش هم خالص است.
امام رضا-علیهالسلام- ورود شیعیان به حرمش را دوست دارد
شیخ بهایی-رحمةاللهعلیه- نقل میکنه وقتی این گنبد و بارگاه رو داشت درست میکرد، یه معماری آورده بود که بهش گفته بود این طاقی که بالاسر هست رو نزن تا من برم اصفهان و برگردم، اون موقع همون یه دونه طاق بوده. این معمار میگه: من در عالم خواب علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- رو دیدم که فرمود: این طاق رو بزن.
میگه من اعتنا نکردم و دوباره شب بعد حضرت-علیهالسلام- فرمود: مگه بهت نگفتم طاق رو بزن؟ معمار میگه باز هم اعتنا نکردم و گفتم این یه خواب است، اگه این کار رو بکنم شیخ بهایی من رو دعوا میکنه. روز سوم خواب دیدم دیدم که علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- غضبناک هستند و من از نحوهای که حضرت-علیهالسلام- اومد وحشت کردم و به من فرمود: مگه نگفتم این طاق رو بزن؟
معمار میگه: من فردا طاق رو زدم و شیخ بهایی از اصفهان برگشت و دید من سقف رو زدم و من رو دعوا و توبیخ کرد. بهش گفتم: صاحب این منزل به من گفته که این رو بزنم، اون وقت شما میگی نزن؟! میگه دیدم شیخ بهایی نشست و گریه کرد، گفتم چی شد؟ گفت: من رفتم اصفهان یه طلسمی، یه دعایی نوشتم که کار بذارم تا هر کس گنهکار هست نتونه به طرف ضریح بره، ولی علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- راضی نشد!
امام رضا-علیهالسلام- دوست داشته که شیعیان امیرالمومنین-علیهالسلام- وارد بشن.
مواظب باشیم نور ولایت در وجودمان خاموش نشود
ببینید پس اون رابطهای که بین ما و ولی خدا هست همین ولایت است. این ولایت که خدا در وجود من و شما گذاشته مثل همون عسل است که مثال زدم.
رفقا! این نور ولایت رو نذارید خاموش بشه، اگه خاموش بشه یا سوسو کنه قرآن هم فایده نداره، حج هم به درد نمیخوره، قبله هم قبله نیست! حضرت-علیهالسلام- فرمود: ما باطن نماز هستیم، ما باطن روزه هستیم، ما باطن حج هستیم.
اگه علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- رو پیدا کردی، اگه امام زمانت رو پیدا کردی و توجهات به ولی خدا و ولی نعمتت درست شد، نمازت هم میشه نماز، قرآن خوندنت هم میشه قرآن.
برای خودتون ملاک قرار بدید، الان خیلیها دارن قرآن میخونن، ولی قرآن داره لعنشون میکنه، چرا؟ چون با صاحب قرآن فاصله دارن، با ولیّخدا فاصله دارن.
۲۳ ذیقعده را از دست ندهید!
صحبتم تمام، فقط میخوام دربارهی حرم علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- چند نکته بهتون بگم: یکی اینکه ۲۳ ذیقعده نزدیک هست، همونطور که میگید یه روزی روز حجامت است، برای ایرانیها هم یه روزی روز زیارت است. تنها زیارتی هست که روز انجام میشه. همهی زیارتها شب است، شب زیارتی میگن. این هم شب هست، ولی مهمش روز زیارتی یعنی روز ۲۳ ذیقعده است که باید خودت رو به حرم علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- برسونی.
ببینید یک روز در سال، زیارت خاصهی امام رضا-علیهالسلام- است. من از اون آقا شنیدم که میگفت: از همهی عوالم وجود به زیارت علی ابن موسی-علیهالسلام- میان. اونجا حضرت یک پذیرایی ویژه داره. حالا گفتن این همون روزی است که علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- از زندان مامون آزاد شد و زنهایی که از نوقان اومده بودند با دسته گل به استقبال حضرت-علیهالسلام- اومدند، حالا این یه تعبیر است.
پس روز ۲۳ ذیقعده خودتون رو به زیارت برسونید. ما به ۲۳ ذیقعده مواظبت داریم، روزهای دیگه مثل همین ولادت زیاد است، ولی ما ۲۳ ذیقعده میریم. روز ولادت شلوغ است و همه از همهجا مییان و حواسشون هم به زیارت نیست، اگر هم که میتونن تا بیست و سوم اونجا بمونن.
نکاتی مهم در خصوص زیارت امام رضا-علیهالسلام-
دومین نکته این هست که اگر حاجت مهم دارید، وقتی وارد حرم شدید هزار و یک بار یا رئوف یا رحیم بگید. ببینید هزار و یک بار بگید یا رئوف و یا رحیم، چون میخواد یک مشکل بزرگی ازتون حل بشه.
سوم اینکه ۵۳۵ بار اللهم العن هارون و مامون بگید.
حالا مشهد هم نرفتید، این لعن برای حاجتهای بزرگ خیلی مؤثر هست.
نکتهی چهارم اینکه دو رکعت نماز برای مادر امام رضا-علیهالسلام- بخونید؛ مثل نماز صبح میخونید، بعد که نماز تمام شد ۲۷ مرتبه سورهی قل هو الله رو بخونید. امام رضا-علیهالسلام- خیلی توجه به مادرشون نجمه خاتون دارن.
توی حرم رفتی سر و صدا نکن، نگو بلند صلوات بفرستید، چون اونجا مردم همه مشغول دعا هستند. اگه راست میگی تو هواپیما بگو بلند صلوات بفرستید! اگه راست میگی توی اتوبوس بگو، تو خیابون بگو! تو حرم دیگه همه دارن دعا میخونن، پس شلوغ پلوغ نکن بذار مردم دعا کنند.
نکتهی بعدی این هست که نماز جعفر طیار بخونید. کسانی که وضع مالیشون مشکل پیدا کرده و میخوان اوضاعشون خوب بشه، یه زیارتنامه و دو رکعت نماز برای حضرت عبدالمطلب بخونن و یه دونه هم برای ابوطالب.
زیارت وداع را هر روز در حرم بخوانید
حرف آخر! حضرت آقای گلپایگانی-رحمهاللهعلیه- میفرمود: هر موقع وارد حرم شدید و زیارتنامه خوندید، زیارت وداع رو هم بخونید.
این رو یادتون باشه، نگو حالا ما چهار پنج روز دیگه هستیم، نه! هر روز که زیارتنامه و دو رکعت نماز رو خوندی، زیارت وداع رو هم بخون.
خواندن زیارت هفت حدیث در حرم امام رضا-علیهالسلام-
اونهایی که میخوان سفارشی زیارت بخونن، اونجا یه کتابی هست به نام منتخب حسنی که یه زیارتنامهای داره به نام زیارت هفت حدیث، که آقای بهجت این زیارتنامه رو میخوند کتاب منتخب حسنی رو از اون قسمت زیارتنامهها بخونید، از خدام بخواهید زیارت هفت حدیث رو بهتون میدن.
خدایا، به حق علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- بهترین خیرات، بهترین برکات رو که به همهی زوارش عنایت فرمودی به ما هم عنایت بفرما
خدایا، به حق علی ابن موسی الرضا-علیهالسلام- ایمان کامل و ثبات قدم به همهی ما عنایت بفرما.
شر دشمن مخصوصا شر این آقای ترامپ رو به خودشان برسان.
ظهور امام زمانمان نزدیک بفرما.
رهبرمون رو از آسیبها محفوظ بدار، کلامش رو نافذ قرار بده.
وصلیاللهعلیمحمدوآله.
ــــــــــــــــــــــــــــــ
ولادت امام رضا-علیهالسلام-؛ هیئت رزمندگان کرج (نورالشهداء)؛ چهارشنبه ۹۷/۵/۳