qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

ارتباط با نامحرم در عین تقید

سوال: خانمی ‌پرسیدند که در ارتباط با نامحرم اهل رعایت هستم، اگر طرف مقابل من فرد با تقوایی است، مثلاً استاد اخلاق است و مرد هم هست، چون ایشان متقی است و من هم مقید هستم، می‌توانیم با هم صحبتی داشته باشیم؟

جواب: اهل تقوا که بی‌شهوت نیستند. اگر شما اهل تقوا را بی‌شهوت فرض کردید، یعنی فرد با تقوا مساوی این است که شهوت ندارد، اشتباه بزرگی کردی! پس باتقوا هم شهوت دارد و هیچ فرقی با بی‌تقوا ندارد “الا ما رحم ربی”، الا اینکه خدا این کار را کند. دستور هم این است که اگر شما دو نفر شوید و به هم حلال نباشید، سومین نفر شیطان است. من می‌خواهم بگویم پیش این استاد اخلاق‌ها، با تقواها، شیطان قوی‌تر است تا آدم‌های معمولی! چرا قوی‌تر است؟ همین که شما سادگی می‌کنید می‌گویید با تقواست، پیش او راحت هستید، این معلوم است از جانب شیطان است! جلوی بی‌تقوا مواظبی، گارد می‌گیری، حالا نمی‌دانی که شیطان است! لذا آن‌جا هم رعایت کن. با بودن این همه استادِ خانم که هست، چه نیازی است شما پیش استاد اخلاق آقا بروی؟ هیچ نیازی نیست و اگر رفتی و قضایایی پیش آمد گردن خودت است، نمی‌توانی گردن خدا بگذاری بگویی خدایا من اطمینان کردم این با تقوا است! خدا می‌گوید بی‌خود اطمینان کردی! من آنجا هم احکام شرعی را از شما می‌خواستم.

پیغمبر خداست، در بیعت با زنان می‌فرمایند دستتان را بگذارید در آب! حضرت می‌فرمایند جایی که یک زن نشسته  و بلند شده ننشینید، چرا این‌ها را می‌گوید؟ این‌ها را به مومن می‌گوید، به اولیا خدا می‌گوید، نه به آدم‌های بی‌تفاوت و لاابالی. لذا من به دوستان طلبه‌ی خودم می‌گویم ما باید در این قسمت خیلی مواظب باشیم، یعنی در این قسمت به خودمان سخت‌گیری کنیم که ناموس شیعه است!

یک آقایی می‌آید لطیف صحبت می‌کند، اغوا می‌کند، معارف اسلامی را زنانه می‌گوید تا زنان را جذب کند، این‌جا در حقیقت شما زمینه انحراف برای خانم‌ها درست کردی و جذب کردی و این صحیح نیست، نباید این سدها را شکست، این‌ها هنجارهای دینی ماست، ارجاع بدهید به خانم‌ها، وقتی ارجاع دادید به خانم، قطعا نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند و تقوا هم حفظ می‌شود.