qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

«عَنْ دَاوُدَ بْنِ كَثِيرٍ الرَّقِّيِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبـِي عـَبـْدِ اللَّهِ مَا مَعْنَى السَّلَامِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمَّا خـَلَقَ نـَبـِيَّهُ وَ وَصـِيَّهُ وَ ابـْنـَتـَهُ وَ ابـْنـَيـْهِ وَ جَمِيعَ الْأَئِمَّةِ وَ خَلَقَ شِيعَتَهُمْ أَخَذَ عَلَيْهِمُ الْمـِيـثَاقَ وَ أَنْ يَصْبِرُوا وَ يُصَابِرُوا وَ يُرَابِطُوا وَ أَنْ يَتَّقُوا اللَّهَ وَ وَعَدَهُمْ أَنْ يُسَلِّمَ لَهُمُ الْأَرْضَ الْمـُبـَارَكـَةَ وَ الْحـَرَمَ الْآمـِنَ وَ أَنْ يُنَزِّلَ لَهُمُ الْبَيْتَ الْمَعْمُورَ وَ يُظْهِرَ لَهُمُ السَّقْفَ الْمـَرْفـُوعَ وَ يُرِيحَهُمْ مِنْ عَدُوِّهِمْ وَ الْأَرْضِ الَّتِى يُبَدِّلُهَا اللَّهُ مِنَ السَّلَامِ وَ يُسَلِّمُ مَا فِيهَا لَهـُمْ لَا شـِيـَةَ فـِيـهـَا قَالَ لَا خُصُومَةَ فِيهَا لِعَدُوِّهِمْ وَ أَنْ يَكُونَ لَهُمْ فِيهَا مَا يُحِبُّونَ وَ أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ-صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- عَلَى جَمِيعِ الْأَئِمَّةِ وَ شِيعَتِهِمُ الْمِيثَاقَ بِذَلِكَ وَ إِنَّمَا السَّلَامُ عَلَيْهِ تَذْكِرَةُ نـَفـْسِ الْمـِيـثـَاقِ وَ تـَجـْدِيدٌ لَهُ عَلَى اللَّهِ لَعَلَّهُ أَنْ يُعَجِّلَهُ جَلَّ وَ عَزَّ وَ يُعَجِّلَ السَّلَامَ لَكُمْ بِجَمِيعِ مَا فِيه»ِ«داود بـن كـثـيـر رقـى گـويـد: بـه امـام صـادق-عـليـه‌السـلام- عرض كردم: معنى سلام بر رسـول خـدا چـيـسـت؟ فـرمـود: چـون خـداى تبارك و تعالى (در عالم ارواح) پيغمبرش را و وصـى او و دخـتـر و دو پـسـرش و امـامان ديگر و همه شيعيان را خلق فرمود، از آن‌ها پيمان گـرفـت كه (در بلاها) صبر كنند و (در برابر دشمنان خدا و هواى نفس) پايدارى كنند و (جـان خـود و اسـبان خويش را) در مرزها و سرحدها ببندند و از خدا پروا كنند. و خدا (در مقابل اين امور) به آن‌ها وعده فرمود كه زمين مبارك (مدينه يا بيت المقدس) و حرم امن (مكه) را تـسـليـمـشـان كـنـد و بيت المعمور (فرشتگان يا خاندان ائمه ) را برايشان بياورد و سقف افـراشـتـه (تـمـام آسـمـان‌ها و عرش يا بركات آسمان) را به آن‌ها بنماياند و ايشان را از دشـمـنـان آسـوده كـنـد و هـم از آفـات زمـيـن كـه خـدا بـجـهـت سـلامـتـى آن‌هـا از شـرور تبديل فرمود (و زمينى را كه دگرگونش كرده از جمله سلامت است) و آن‌چه را در زمين است بـراى آن‌هـا سـالم دارد و لكـه‌اى در آن نـباشد يعنى در زمين ناسازگارى با دشمن وجود نـداشـته باشد و هر چه دوست داشته باشند، و در زمين براى آن‌ها موجود باشد. و پيغبمر-صـلى‌الله‌عـليـه‌و‌آله- از هـمـه‌ی امـامـان و شـيـعـيانشان اين پيمان را گرفت و سلام بر آن حضرت ياد آورى اين پيمان و تجديد آن است بر خداوند (تا خدا فرستادن سلام را بر آن حـضـرت تـجـديـد كـنـد) و تـا شـايـد خـداى جـل و عـز در رسـيـدن وقـت ايـن پـيـمـان تعجيل كند و سلامت و سازش را با تمام آن‌چه در پيمان بود، براى شما بشتاب آماده كند.»(اصول كافى/ جلد2/ صفحه 345/ روايت 39)استاداین روایت یه هدیه‌ی آسمانی است دیگه! روایت این‌جوری که اون آقا برگرده بگه “برای پیامبر اکرم یه صلوات فایده‌ایی نداره” حالا فایده نداشته باشه، گفتن این حرف چیه است، این طرف تا حالا فکر می‌کرده که فایده داره با رغبت صلوات می‌فرستاده، حالا باید دوباره یه دلیل براش بتراشی که این با رغبت صلوات بفرسته دیگه، دلیل دیگه رو از کجا می‌یاری به این محکمی؟ به هر شکل شده باید زمینه‌ای فراهم کنی که این‌ها صلوات بفرستند که به نفع شونه. این طرفش رو می‌زنند اون طرفش رو می‌زنند آخر سر چیزی نمی‌مونه، یه بار دیگه روایت رو بخونید که ما حظش رو ببریم. شاگرد:عَنْ دَاوُدَ بْنِ كَثِيرٍ الرَّقِّيِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبـِي عـَبـْدِ اللَّهِ مَا مَعْنَى السَّلَامِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى…..استادبراین ولایت، ببینید يَصْبِرُوا وَ يُصَابِرُوا وَ يُرَابِطُوا بر این ولایت، دوباره میثاق از این‌ها گرفته شده.