qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

شوری/50

🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹

⚜ علم خداوند را نمی‌توان کنار گذاشت، چون او علیم و قادر است. همچنان‌که به بعضی‌ها پسر داده؛ پس قادر است.
به بعضی‌ها دختر داده است؛ پس باز هم قادر است، خدا چه‌طور قدرت خود را ثابت کند؟

⚜ دختر و پسر دادن یک مثال است، در همه چیز همین طور است، مثلا فردی تقوا می‌خواهد، دیگری علم می‌خواهد، یک نفر می‌خواهد مداح شود، فرد دیگری می‌خواهد سخنران شود، یک نفر بینی صاف می‌خواهد، یک نفر محاسن می‌خواهد، یک نفر قد بلند می‌خواهد، و خداوند متعال با این‌که هر چه که بندگان نیاز داشته‌اند به آن‌ها داده است ولی باز هم متهم است!

🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹

🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹

⚜ ما باید این‌طور تصور کنیم که مثلا قرار بود من کرم باشم، کرمی در لجن! به چه دلیل کرم نباشم!؟ مگر کرم مخلوق خدا نیست؟ در حالی‌که خداوند متعال مرا کرم قرار نداد؛

⚜ بلکه یک انسان کامل، بالغ و دارای فهم قرار داد، مرا معتقد به پیامبر-صلی‌الله‌علیه‌وآله- و قیامت قرار داد. این همه به من توجه کرد! ولی من دائم ایراد می‌گیرم که چرا این‌طور شد و آن‌طور نشد!؟

🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹

🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹

⚜ در روایت آمده است که انسان بیمار فرد سالم را ببیند و از خداوند سلامتی بخواهد، چون اگر فرد سالم جلوی او نبود، نمی‌فهمید سلامت یعنی چه و فرد سالم هم فرد بیمار را ببیند و خداوند را شکر کند، اگر فرد مریض جلوی او نبود، نمی‌فهمید شکر چه چیزی را به جا آورد.

⚜ این خود یک کتاب است، کتاب بیماری و سلامتی. اگر جهل و علم نمی‌بود، چیزی معلوم نمی‌شد، جاهل باید از خدا علم بخواهد و عالم هم باید شکر خدا را به جا آورد.

🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹