qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

فضائل امیرالمومنین -علیه‌السلام-

قال رسول الله-صلی‌الله‌علیه‌و‌آله-: “مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَلْقَی اللّهَ عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ مُقْبِلٌ عَلَیْهِ، غَیْرُ مُعْرِضٍ عَنْهُ فَلْیَتَوالَکَ یا عَلِیُّ.»

«هر کس می‌خواهد خداوند را ملاقات کند در حالی که به او توجّه داشته باشد و از او روی نگرداند، باید ای علی تو را دوست داشته باشد.» (بحار/ج27/ص107)

یکی از فضائل امام علی-علیه‌السلام-

در کتاب «ارشاد القلوب» می‌نویسند انس بن مالک گوید، رسول خدا-صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- فرمود: هنگامی که مرا در شب اسراء(معراج) به آسمان سیر دادند، ناگاه فرشته‌ای را دیدم که بر منبری از نور نشسته و فرشتگان دیگر به دورش حلقه زده بودند، از جبرئیل پرسیدم: ای جبرئیل! این فرشته کیست؟ گفت:به او نزدیک شو و سلامش کن. من نیز به او نزدیک شده و سلامش نمودم، ناگاه متوجّه شدم که او برادر و پسر عمویم علیّ بن ابیطالب-علیه‌السلام- است.

به جبرئیل گفتم:ای جبرئیل! آیا علی به آسمان چهارم از من پیشی گرفت؟ گفت: لا،یا محمّد! ولکنّ الملائکة شکت حبّها لعلیّ(ع) فخلق الله هذا الملک من نورٍ علی صورة علیٍّ(ع) فالملائکة تزوره فی کلّ لیلة جمعة و یوم جمعة سبعین ألف مرّة، یسبّحون الله تعالی و یقدّسونه، و یهدون ثوابه لمحبّ علی(ع).

نه، ای محمّد! فرشتگان به‌خاطر مهر و محبتّی که به علی-علیه‌السلام- داشتند او را از خداوند متعال خواستند و خداوند نیز این فرشته را از نور به شکل علی-علیه‌السلام-آفرید. به همین جهت، فرشتگان هر شب و روز جمعه هفتاد هزار مرتبه او را زیارت می‌کنند، خدا را تسبیح و تقدیس می‌نمایند و ثواب آن را به دوست‌دار علی-علیه‌السلام- هدیه می‌نمایند.

ترجمه کتاب نفیس القطره تألیف آیة الله علاّمه سیّد احمد مستنبط ج2