qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف-، خورشید پشت ابر

❓سوال: در روایات گفته شده که ما به امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- احتیاج داریم، یا گفته شده که ایشان مانند آفتاب پشت ابر هستند، اما ضرورت این مطلب برای ما واضح نیست چرا که اشتیاق به امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به آن معنا در افراد دیده نمی‌شود، چه‌طور چنین چیزی ممکن است؟

👈پاسخ: اشتیاق یعنی عقیده، آیا عقیده دارید که امام زمانی می‌آید یا ندارید؟! همین عقیده کافی است. ایشان هم گفته‌اند همین کافی است، ملاقات را نگفتند. آن عقیده معنا دارد.

عزیزان خوب دقت کنید! عقیده به امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- و انتظار فرج ایشان به این معنی است که  این دین حق است. این‌که ما یک امام حی و زنده‌ای داریم، این یک سند است؛ مثل این می‌ماند که قرآن غایب باشد، قرآن پنهان باشد و ما معتقد به دین اسلام باشیم. می‌گویند آقا مدرک شما چیست؟ مدرک ما همان قرآنی است که پنهان است ولی همه می‌گویند که ما این قرآن را دیده‌ایم، این قرآن هست، این سند است دیگر. ما می‌خواستیم یک سند باشد، سند زنده هست. پس یک کتاب آسمانی به نام قرآن، پنهان از چشم ماست که آن را ندیده‌ایم، ولی یک عده از آدم‌های معتبر که مورد وثوق ما هستند گفته‌اند ما آن را دیده‌ایم و همین سندی است بر این‌که کتاب آسمانی در بین ما هست؛ همین کافی است. امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- هم همین است، سند است، سند به این‌ امر که امامت باقی است. اعتقاد به امامت لازم است، چون به ما گفته‌اند به امامت معتقد باشید، خداوند امام را زنده نگه داشته است، چون در هر زمانی باید امام باشد؛ خب حالا این امام کجاست؟! عده‌‌ای از افراد مورد وثوق ما ایشان را دیده‌اند و با ایشان ملاقات داشته‌اند. در کتاب ابقری هزار تشرف از بزرگان نوشته‌اند، انتشارات جمکران هم این کتاب را چاپ کرده است.

خدا رحمت کند حاج آقا فخر را، حاج آقا فخر برای همین دوران اخیر است؛ ایشان فرمودند ما در وضو خانه‌ی آقای بهجت بودیم که امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- تشریف آوردند و من حضرت را دیدم. ایشان می‌گفت من فکر کردم این ادب است که صبر کنم حضرت وضوی‌شان را بگیرد بعد خدمت ایشان بروم، ولی حضرت وضوی‌شان را گرفتند و رفتند. بعد فهمیدم این که ادب نیست، کاش می‌رفتم به پای حضرت می‌افتادم.خب همین کافی است، آقا فخر-رحمه‌الله‌علیه- دارند به ما می‌گویند که حضرت را دیده‌اند.

آقای اخوان مرعشی می‌فرمود: به تعداد موهای آدم‌ها افرادی هستند که هر روز حضرت را  ملاقات می‌کنند ولی ایشان را نمی‌شناسند. پس اعتقاد به یک چنین کسی که پشت پرده است، به یک چنین کسی که حی است و برای ما خبر آمده که هست کافی است و احتیاج به خبر دیگر نداریم.