qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

تابع ولایت فقیه بودن

❓سوال: در صورت امکان در مورد بحث ولایت فقیه و تابع بودن نسبت به ولایت، توضیح دهید.

👈پاسخ: در حال حاضر ما آثار وجود ولایت فقیه را می‌بینیم. ما زمان شاه را درک کرده‌ایم؛ شاهی بالای سر ما بود که دین نداشت، شراب‌خوار بود، فاسق بود، بازیچه‌‌ی دست دیگران بود، وزرای بهایی انتخاب می‌کرد، می‌خواست دین را از میان بردارد، حوزه حالت متروک داشت. خیلی از شما فیضیه‌ی آن زمان را به یاد ندارید، یک فیضیه‌ی نمور بود، مانند یک مدرسه در یک روستای دور افتاده. در آن زمان، امام زاده‌ها محل معتادها شده بودند، الان می‌بیند امام‌زاده‌ها متولی دارد،  بوی عطر و مشک و عنبر می‌دهند، حالت مقدسی پیدا کرده است.

من فقط اوضاع جمکران را برای شما می‌گویم؛ آن موقع که ما به جمکران می‌رفتیم، کل جمعیتی که شب‌های چهارشنبه می‌آمدند  همان سه ردیف اول بودند،  یک جایی بود آقایان علما می‌آمدند نماز می‌خواندند می‌رفتند، اما الان شما جمعیت را در جمکران می‌بینید؛ معلوم می‌شود که نظام ولایت‌فقیه، به حمایت از دین و مرجعیت، کارها را انجام می‌دهد؛ در عین حال که مراجع عظام ما هم هستند، یک کاری را هم به عهده‌ی ایشان سپرده‌اند؛ یعنی آن کارهایی که لازم بود در اجتماع انجام شود، ولی انسان متدینی در راس کارها نبود، حالا توسط یک انسان متدین انجام می‌شود و این انسان متدین، تا جایی که قدرت دارد و  می‌فهمد  جامعه را در جهت تدین جلو می‌برد.

معجزه ندارد! کشف و کرامت ندارد، نگفته است که من پیغمبرم، نگفته است که من امامم! تا همان اندازه‌ای که می‌فهمد و قدرت دارد، با وجود این همه دشمنی‌، کار را به سمتی که باید هدایت می‌کند.

ما باید این امر را قدر بدانیم، از آن استفاده کنیم، برای ایشان دعا کنیم،  زمینه را فراهم کنیم تا ( ولایت فقیه) گسترش پیدا کند تا آن زمینه هایی که لازم است، فراهم شود.

برچسب‌ها: