qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

مارهای خوش خط و خال در حوزه

❓سوال: امام راحل-رحمه‌الله‌علیه- در وصیت نامه‌شان فرموده‌اندکه مارهای خوش خط و خال در حوزه، دل این پدر پیرتان را پر خون کرده‌اند، از آن‌ها غافل نشوید! لطفا در این مورد یا در مورد جملات مشابه این از سوی بزرگان توضیح دهید.

👈پاسخ: در تهران شیطان خیلی کم‌تر نسبت به قم فعالیت می‌کند! شیطان در قم بساطش را پهن کرده است، چون در قم خبری است. شما الان یک گوسفند را این‌جا ذبح کنید، چه‌قدر مگس می‌آید؟ چون گوسفند است و مواد پروتئینی دارد. مگس که بی‌دلیل جایی نمی‌رود. مگس آمده است که چیزهای مفید را با خودش ببرد. قم محل نور است، مسلما شیطان هم می‌آید، وسوسه می‌کند تا افراد را از نور به ظلمت ببرد.

بنابراین کسانی هم که می‌آیند تا تاثیر بگذراند روی نخبگان و انسان‌های درست در اسلام، به نفع‌شان است که بیایند و سرچشمه را آلوده کنند. پس این مارهای خوش خط و خال می‌آیند و در حوزه بساط پهن می‌کنند، چون می‌دانند خوب‌ها همه به حوزه می‌آیند. اگر یک خوب را منحرف کنند، نتیجه گرفته‌اند و برده‌اند، چرا زحمت زیادی به خود دهد و برود تبلیغات او را نفی کنند؟! می‌آیند همین آدم را عوض می‌کنند.

حضرت آقای خوش‌وقت-رحمه‌الله‌علیه- می‌فرمودند: حوزه دریا است، در دریا بروی غرق خواهی شد. یک برکه یا آب باریکه‌ای را پیدا کنید، آن‌جا شنا کنید و از آن‌جا آب بردارید. یک آدمی را پیدا کنید و مدتی حرف‌هایش را دنبال کنید و بررسی کنید چه قدر صحبت‌هایش با کتاب و سنت منطبق است، اگر منطبق بود انتخابش کنید و با همان باشید. بروید در حوزه غرق می‌شوید، چون قادر به شنا کردن در دریا نیستید.