qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

مسئولیت هدایت دیگران یا حفظ نفس

❓سوال: خانمی ادعا دارد که با کمک و راهنمایی آقایی هدایت می‌شود و خواهان کمک از جانب آن آقا است. حال این آقا سوال دارند که از طرفی به مفسده‌های چنین ارتباط‌هایی واقف هستند و از طرفی می‌ترسند پیش خدا مسئول باشند. چه کنند؟

👈پاسخ: نه، ایشان در این مورد مسئولیتی ندارند. خداوند هیچ‌گاه هدایت را در حرام قرار نداده است. خداوند هدایت را فقط در حلال قرار داده است. در مشاوره خانمی زنگ زده است که من به آقایی احساس عاطفی دارم و قصد هم ندارم با او کار حرامی انجام دهم و فقط می‌خواهم با او در ارتباط باشم بدون اطلاع شوهرم، شوهرم انسان بداخلاقی است و …! گفتم همین ارتباط عاطفی را با پدرت برقرار کن، یا با برادر و عمویت و دایی‌ات. مطمئناً مرضی در دل دارند و به راه شیطان می‌روند.

ما به دوستان‌مان می‌گوییم که در حال حاضر خانم‌ها به قدر کافی پاسخ‌گوی خانم‌ها هستند، لزومی ندارد خانم‌ها با آقایان در ارتباط باشند، چه تلفنی و چه تلگرامی. مگر ناشناس، در تلگرام چیزی گذاشته است و شما هم پاسخ می‌دهید. اما ارتباط مستقیم به هیچ‌وجه! چرا که الان اوضاع طوری است که حتما در این ارتباط‌ها لذتی است و شیطان کار خود را انجام می‌دهد. ضرورت هم نیست که شما تصور کنید فقط شما پاسخ گو هستید، نه! الحمدلله خانم‌هایی هستند و پاسخ‌های خوبی دارند، این خانم با آن‌ها ارتباط برقرار کنند تا هدایت شوند.