qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

نسل سوم انقلاب!

سوال: با توجه به این‌که نسل جدید ما (نسل سوم انقلاب) با ارزش‌های اصیل انقلاب زاویه‌ پیدا کرده‌اند، و یک نمونه‌ی این زاویه داشتن، همین انتخابات اخیر بود، به نظر حضرت عالی آینده‌ی این زاویه چه خواهد بود؟

پاسخ: سه مرتبه امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- کاندید شدند، اما انتخاب‌شان نکردند؛ کسی نگفت زاویه پیدا شده است. سه مرتبه حضرت علی-علیه‌السلام- کاندید شد، اما رد شد! شما کم‌ظرفیت هستید. بنی صدر چهارده میلیون رأی داشت، در حالی‌که  مستقیم به آمریکا وابسته‌ بود. اولین حکومت بعد از انقلاب دست بازرگان بود، منافقین در این مملکت حکومت می‌کردند! این حرف‌ها چیست؟! شما به این نگاه کنید که ما طی سی و هشت سال گذشته که الان در حال رفتن به چهل سال هستیم، کسانی که ارزشی پرورش یافتند، چند نفر هستند؟! نیروهای ارزشی خالص به آقای رئیسی رأی داده‌اند، پس این یعنی ما شانزده میلیون نفر پای کار داریم.

امام سجاد-علیه‌السلام- می‌فرمودند: در مدین هفده نفر نیست که بگوید من امام سجاد هستم! ببینید، پیامبر-صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم- و حضرت علی-علیه‌السلام- و حضرت زهرا-سلام‌الله‌علیها- و امام حسن-علیه‌السلام- آمده‌اند و آن وقت یاران امام حسین-علیه‌السلام- فقط هفتاد و دو نفر شدند، که از این تعداد پانزده نفر غلامند و هفده نفر از خانواده‌ی خودش هستند؛ چند نفر باقی می‌ماند؟ چهل نفر!! در مقابل آن‌ها چند نفر هستند؟ سی هزار نفر فقط در میدان جنگ حاضر شدند. اما کسی این حرف را نزد که زاویه پیدا کرده‌اند.

الان اگر کسی انقلاب و نظام را می‌فهمد، ولایت فقیه و رهبری را می‌فهمد، دشمنی را می‌فهمد؛ الان اگر کسی متوجه این موارد هست، مطابق صد نفر آن موقع است، چون الان می‌‎فهمد؛ این خیلی مهم است. برای همین شما می‌بینید کار دست ولی فقیه است! بله رئیس جمهور است! انتخابات است! رأی دزدی است، تزویر است. شما بیایید مردم را از جنگ بترسانید. چه قدر از آراء به این کلام برمی‌گشت؟ چند درصد از مردم به خاطر ترس از جنگ به این کلام رأی دادند؟ این مهم است! این که رأی نیست! ولی هست. یک بازی برد و باخت است، اما تعیین کننده‌ی این نیست که چه کسانی با نظام هستند و چه کسانی نیستند. توجه کنید اگر آقای رئیسی هم با بالاترین آراء ممکن رئیس جمهور می‌شد، باز این دلیل نمی‌شد که بگوییم پس معلوم است که همه ارزشی هستند. نه! خیلی افراد یک جهات مختلفی را در نظر می‌گیرند.

نکته‌ی دیگر این‌که الان این رئیس جمهور ما آقای روحانی، یک روحانی است و ملبس به لباس پیامبر-صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم-  است. دیدگاه خیلی از افراد این است که ایشان در خط رهبری حرکت می‌کند، می‌گویند ایشان رئیس جمهور است و از کانال فقهای شورای نگهبان عبور کرده‌است، خدشه‌ای هم به او وارد نیست، نظام هم به ایشان مطمئن است. این موارد فاکتور است دیگر، ما که نمی‌توانیم این فاکتورها را رد کنیم و بگوییم، آقای روحانی هیچ است!! خیلی تشخیص‌شان بر این مبانی درست این بود و به این دیدگاه رأی دادند که ایشان در خط رهبری است و مورد تایید رهبری، حتی انگشتر حضرت آقا را ملاک قرار دادند تا به این نتیجه برسند. اگر همه‌ی این موارد را کنار هم بچینیم یک جریان است و عیبی بر آن نیست.

آقای رئیسی هم الان فرصت دارد تا چهار سال کار کند و نیرو بسازد و آمادگی پیدا کند برای چهار سال بعد! تازه چهار سال بعد هم انتخاب نشویم! چه اشکال دارد؟ البته من نظرم این است که اگر کسی بخواهد رئیس جمهور شود، حتما باید اصلاح طلب باشد، و یک اصول‌گرا رئیس جمهور نخواهد شد چون باید خیلی الزامات را بپذیرد و اتفاقا این آقایان هم اصول‌گرا بودند. آقای روحانی در آن بحث نماز جمعه گفتند این افراد را باید بیاورند و همین‌جا اعدام کنند، بعد به مرور زمان اصلاح‌طلب شدند و رئیس جمهور شدند. پس ما هم هر کس را بخواهیم رئیس جمهور کنیم باید یک میزان‌هایی را جابه‌جا کنیم. البته این چیزها ملاک نیست، مهم این است که همه در نظام اسلامی هستند؛ حضرت آقا-حفظه‌الله- فرمودند این چهل میلیون و اندی رأی متعلق به نظام است و برای شخص خاصی نیست. از بیرون هم که نگاه‌ می‌کنند همین چهل و دو میلیون رای را می‌بینند، به این نگاه نمی‌کنند که ما در داخل چنین مسائلی داریم. آن‌هایی هم که کم آوردند به خاطر این است که تحلیل‌های سیاسی ضعیفی دارند و با یک تحلیل پایین وارد این کار شدند. بعضی از ما هم زود باوریم و سریع می‌گوییم با این وضعی که پیش آمد حتما فلان خواهد شد، در صورتی که این‌طور نیست.

البته مهم‌تر از همه این‌که اراده‌ی پروردگار هم هست، باید دید خدا چه می‌خواهد. الان شما قطر را ببینید در چهل و هشت ساعت به آن شکل به هم ریخت در صورتی که قطر دقیق عربستان است و داعش و جبهه‌ی النصره متعلق به قطر است، اما چه شد که این شد؟! خیلی از مسائل را ما نمی‌دانیم.