qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

نارضایتی مادرشوهر

سوال: مادر من از ضعف در خانه‌داری همسرم ناراضی هستند و می‌گویند: جایگاه‌ها و احترام‌ها را حفظ نمی‌کند، چه راهکاری برای حل این مشکل دارید؟

1) درمورد ضعف در خانه‌داری، شوهر باید نظر دهد و ارتباطی به مادرشوهر ندارد، معلوم می‌شود مادرشوهر ایشان خودش را کلانتر می‌داند.

2) آقا هم باید برای حل مشکلات زندگیش خودش تصمیم بگیرد. معلوم می‌شود که این شوهر هنوز بزرگ نشده است. چرا مشکلات خانه را به مادرش می‌گوید؟ مگر ازدواج نکرده است؟ یعنی این‌قدر قبول مسئولیت نکرده که مسائل خانواده بین خودشان باشد؟ لذا خودش باعث نارضایتی مادرش شده و تقصیر خانم نیست، چرا که خبرها را آقا برده است.

3) شوهر این خانم تصمیم بگیرد، اگر این زن زنی نیست که باید با او زندگی کند، با او خداحافظی کند، ولی اگر همسرش زن خوبیست که چند اشکال هم دارد، بداند که خود آقا هم اشکالاتی دارد، حالا خوب است زن هم اشکال‌های او را به خانواده و مادر خودش بگوید؟ آن‌وقت آبرو برای شما می‌ماند؟ با وجود این همه مرکز مشاوره نیازی نیست که مشکلات به فامیل طرفین سرایت کند.

در ابتدای زندگی خود ما، والده بنده با ما زندگی می‌کردند. بنده روز اول به والده‌ام گفتم: حاج خانم، من زندگی‌ام را دوست دارم و از زن و بچه و زندگی‌ام نمی‌گذرم، شما هم مادر ما هستی و احترامتان به جای خودش. به خانواده هم گفتم: خانم، من از مادرم نمی‌گذرم، مادر من تاج سر من است. مادر و همسر هر دو جایگاهشان را فهمیدند و مهربانی‌ها روز به روز بیشتر شد. لذا به نظر بنده این آقایان هستند که می‌توانند آتش بیار معرکه باشند یا آتش را بخوابانند.