qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

دینداری آخر الزمان

سوال: شاهد هستم که یکی از دوستان متدین و ظاهرالصلاح، نماز را ترک کرده و تارک الصلاه شده، وظیفه من راجع به ایشان چیست؟ امر به معروف و نهی از منکر زبانی تاثیر نداشته است.

جواب: ما هرچه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، این اتفاقات زیاد می‌افتد، صبح متدین است، ظهر بی‌دین می‌شود؛ مثل نگهداشتن آتش است. دین‌داری که بازی نیست! صبح متدین باشی ظهر بی دین شوی! صبح بگویی «الحمدلله رب العالمین» ظهر بگویی خدایا این چه وضعی است؟ این معلوم است در وجودش اصلا ایمان مستقری نیست! یک ایمان عاریه‌ای بوده، ایمان از روی طمع بوده و این اتفاقات زیاد خواهد افتاد. خیلی از چادری‌ها را خواهید دید که چادر را برمی‌دارند، مانتو هر روز یک رنگی می‌شود، رنگارنگ خواهد شد، آرایش خواهند کرد. از این به بعد، از این اتفاقات زیاد خواهد افتاد. یعنی ما در این ده، بیست سال آینده چیزهایی خواهیم دید که در کل دوران زندگیمان اصلاً نشنیدیم و ندیدیم، از کسی هم نشنیدیم، چون امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- می‌خواهند تشریف بیاورند« یملا الله الارض قسطا و عدلا کما ملات ظلما و جورا» همین فحشا و فساد زیاد خواهد شد.

 اگر همین نظام جمهوری اسلامی، همین ولایت‌فقیه، همین مقداری که زورمان میر‌سد از زمینه‌ی تدین در مردم، همین ظاهر نمی‌بود، خدا می‌داند از در و دیوار همین قم، از در و دیوار همین حرم حضرت معصومه-سلام‌الله‌علیها- چه‌قدر فساد ریخته می‌شد! چیزی ندارد، خدا یک لطفی کرد، یک زمینه‌ای فراهم شد و الا این مسائل زیاد خواهد بود!

 شما وظیفه ات تذکر است، امر به معروف و نهی از منکر است، تا آنجایی که تاثیر می‌گذارد.