qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

ولایت فقیه

سوال: چرا در رساله‌های عملیه مسائل حکومتی نیست یا چرا تالیفی در این مورد صورت نمی‌گیرد؟ مثلاً مخالفت با اصل ولایت فقیه امروز نه یک گناه کبیره بلکه در حد یک گناه صغیره هم مطرح نیست؟

جواب: بله خود مقام معظم رهبری-حفظه‌الله- فرمودند که ما نمی‌دانیم مرگ بر ضد ولایت فقیه از کجا آمد؟ شما کاسه داغ تر از آش نباش. وقتی خود ایشان می‌فرمایند مرگ بر ضد ولایت فقیه نمی‌دانیم از کجا آمد، یعنی چه؟ یعنی ولایت فقیه یک امر تازه‌ای است که نه فقط عده‌ای، همه قبول دارند، کسی نیست که قبول نداشته باشد. آن سعه را، آن مطلقه را، بله شاید انگشت‌شمار به این مطلب رسیدند، آن وقت ما بیاییم این را گناه کبیره فرض کنیم، بعد بگوییم…، نه دارند به اندازه کافی کمک می‌کنند.

 ببینید مشکل ما این‌ها نیست، مشکل ما یک دولتی است که زیر نظر ولی فقیه هر کاری دلش بخواهد می‌کند!‌ این الان مشکل ماست! الان آقایان علما تمام عیار دارند کمک می‌کنند، تمام عیار دارند دعا می‌کند، تمام عیار…، منتها شکل دارد، فلان آقایی که می‌بینید در مسائل سیاسی نیست دارد مبلغ می‌فرستد، خب! مبلغ فرستاد مردم متدین شدند، برای نظام خوبست، اگر خوب تربیت شدند برای نظام خوبست. عالِم «بما انه عالم» با ولی‌فقیه مخالف نیست، اگر مخالف بود عالم نیست، جاهلِ است! چیزی که بعد از سال‌ها خدا لطف کرد  و یک نظام حقه‌ای درست شد و این همه آثار و برکات. کدام عالم می‌آید مخالفت کند؟ نه مخالفت با یک اموری است که من و شما هم مخالفیم. می‌گویم چرا این دولت این کارها را داره می‌کند؟ چرا رسیدگی نمی‌کند؟ ما کمک کنیم همین وضوحات انجام بشود، آن حرف‌ها می‌رود کنار.