qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

حجاب دختران

سوال: مادری که ظاهرا از سادات هم هستند در مورد حجاب دو دخترشان ولو بعد از ازدواج گلایه دارند؛ گفته‌اند غصه‌خوار هستم و شرمنده حضرت زهرا-سلام‌الله‌علیها-؛ عرض کردند که وظیفه‌ی من در قبال این دخترها و حجابشان چیست؟

جواب: نه حاج خانم! وظیفه آن موقعی بود که انجام ندادید یا غلط انجام دادید، سخت‌گیری‌هایی که به این دخترها کردید، زمینه‌ها را درست کردید، این شده! و الّا دختر حیا می‌خواهد، دنبال حیا است، مخصوصا مادری مثل شما حتما از عفت خوشش می‌آید، چه شده با این حال از حجاب فراری شدند؟! دنبال یک فرصت بودند ازدواج کنند بروند آزاد شوند!

ما باید در کارمان مبنا داشته باشیم، وقتی بدون مبنا جلو برویم همین می‌شود؛ لذا گاهی شما دختر را درمساله‌ای در منگنه گذاشته‌ای، این شده!

حالا من  به شما حاج خانم چه می‌گویم؟ می‌گویم حالا دیگر این دختر شما که نیست، زن مردم است! لطفا دیگر کارشان نداشته باشید، خواهشاً کاری به حجابشان نداشته باشید، تنبیه‌شان هم نکنید، نگویید خانه‌ی من هم نیایید، مادر باشید! از این به بعد مادری کنید! مادر مهربان باشید برای بچه‌هایی که ایمانشان کم است! از این طریق این بچه‌های شما حجابشان را بهتر می‌کنند، چون می‌دانند مادرشان دوست ندارد سر به سرشان بگذارد. در روایت دارد وقتی یک نفر دارد گناه می‌کند نهی‌اش نکنید، الان خیلی از این نهی از منکرهای ما این‌طور است. در روایت دارد در حین ارتکاب چیزی نگویید، طرف شهوت به او غالب است، غضب به او غالب است، یک حرف می‌زنید، چاقو در می‌آورد، فحشتان می‌دهد. خب شما به صورت اشاره‌ای سریع بگو رد شو، یا مثلا بگو «لا‌اله‌الا‌الله» «سبحان‌الله» او می‌فهمد دیگر! «حجاب» می‌فهمد. شما الان از این به بعد دیگر مادری کن، دیگر به حجاب دخترهایت کاری نداشته باش، چون دیگر تاثیر ندارد. وقتی مادری کردی می‌فهمد مادرش دوست دارد که کمکش کند، آرام آرام به سمت شما می‌آید.