qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

افکار قبل از خواب، سودای بالا

سوال: آقایی سوال کردند که همسرشان شب‌ها ۱ الی ۲ ساعت دیر می‌خوابد و فکرهای مختلف منفی به او رو می‌آورد، روز از او سوال می‌کنم می‌گوید، اصلاً اشتباه بوده و منفی می‌بینند، اما شب‌ها فکر می‌کنند و می‌خوابند.


جواب: این افراد نوعاً سودا‌یشان بالاست؛ یعنی به سودا مبتلا هستند؛ یعنی مغز درگیر است، باید سودا را تخلیه کرد. تخلیه سودا هم به این است که افتیمون شامی را به جای چای دم کنند و بخورند. حالا اگر با اسطوخدوس این کار را کردند بهتر است. تقریباً همه‌ی ما این‌طور هستیم، فقط کم و زیاد دارد. یکی هم نخوردن گرمیجات، مثلا در تابستان نباید عسل خورد، نباید تخم مرغ خورد، نباید کاکائو خورد! آب دوغ خیار، نان و پنیر، سبزی بعد از غذا، نان و پنیر و هندوانه بخورد، غذای پختنی نخورد، چون گرمای تابستان به اندازه کافی به مغز فشار می‌آورد، کسی که عصبی می‌شود مغزش داغ می‌شود و شما دارید این داغی را اضافه می‌کنید. سرکه شیره بخورد، کاسنی بخورد، خیار رنده کند در سکنجبین بخورد، در سرکه شیره، نان تیریت کند بخورد،  در سرکه و عسل نان تیریت کند بخورد، یک ذره عسل، نه زیاد که گرمی‌اش اذیت کند، نان تیریت کند در آب دوغ خیار بخورد، کاله جوش درست کند بخورد، آبگوشت بخورد که به همه طبایع می‌سازد، املت نخورد، کوکو نخورد، ته چین نخورد، مرغ اصلا نخورد، سرخ‌کردنی نخورد. تا می‌توانید در تابستان گوشت نخورید؛ یعنی تابستان خودش قدرت است. مثل اینکه دو تا سیخ برگ خوردی، حرارت می‌خواهد در بدن به وجود بیاید، در تابستان این حرارت دارد از هوا می‌آید. زیر کولر گازی هم که باشید گرمای قم اثرش  را روی کبد  شما می‌گذارد، آن اثر یعنی حرارت، انرژی، یعنی انرژی شما تامین است. ما گوشت می‌خوریم برای این. زمستان گوشت بخورید؛ زمستان انرژی می‌خواهد، باید گوشت بخوریم، باید املت بخوریم، تخم مرغ باید بخوریم، در تابستان نه. تابستان اگر شما گوشت بخورید مشکل پیدا می‌کنید، نِقرس می‌گیرید، انواع بیماری‌ها را مردم در تابستان می‌گیرند، چون غذا هضم نمی‌شود، روده‌ها خشک است، تابستان باید غذاهای خام، بخار پز خورد، مثلاً سیب زمینی.

 توصیه من به کسانی که بچه دارند این است که سیب زمینی را آب‌پز کنید بگذارید در یخچال، بچه هر موقع گرسنه شد بردارد گاز بزند، وقتی این سیب زمینی را گاز می‌زند سیر می‌شود، ته دلش را می‌گیرد، وقتی ته دلش را گرفت، دیگر احتیاج پیدا نمی‌کند هَله هوله بخورد! یا مثلاً آب انجیر، 3 تا 4 دانه انجیر را شب بیندازید در یک لیوان آب، صبح بخورید، این ۲۴ ساعت انرژی است، دیگر انرژی نمی‌خواهید.

بادام بخورید، چند قطره روغن بادام بخورید، این‌ها یک حالت سبکی و نشاط دارد، فشاری روی مغز نیست، حالت عصبی به وجود نمی‌آورد، خوب می‌خوابید، وقتی این کار را کردید، می‌بینید سالم هستید و سلامتی‌تان خدشه‌دار نمی‌شود و به پزشک‌ احتیاج پیدا نمی‌کنید.