qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

استفاده ی دائم از جلسه

سوال: خانم و آقایی هستند که ماهی یک بار به قم مشرف می‌شوند و در جلسه هم حضور پیدا می‌کنند و نوشتند که در محیط زندگی ما استاد اخلاق خوب وجود ندارد، چه کنیم که این فاصله یک ماهه بین ما و جلسه نیفتد؟

جواب: این هم یک حرفی است، باید جوابش گفته بشود. بخصوص الان، باید صاحب ملاک بشویم، تکیه به یک فرد، به یک مجموعه اصلاً خوب نیست، صاحب ملاک، شما ملاک داشته باش! ملاک وقتی دستت بود، مثلاً ملاک شما این است که حلال بخورید، تمام شد، شما آمریکا هم بروید تکلیفت را هم می‌فهمی. شما ملاکت این است که تولی و تبری اصل است، من نباید با دشمن سازگار باشم، دشمن را دوست داشته باشم، این‌که من به واجبات باید اهمیت بدهم ملاک است، من علما را تکریم کنم ملاک است، پیرمردها را تکریم کنم ملاک است، صدقه باید بدهم ملاک است.

دوم این‌که، من به این خانم و آقا و بقیه دوستان توصیه می‌کنم سه تا کتاب را همراه داشته باشید صاحب ملاک می‌شوید و هر روز مراجعه کنید: قرآن روزی یک آیه، مفاتیح روزی دو خط، هر دعایی بود، جوشن کبیر…، استخاره‌ای باز کن، آل‌یاسین آمد بخوان، عدیله آمد بخوان. یکی هم رساله، روزی یک مسئله تمام است. یعنی اگر کسی یک سال قرآن را یک بار باز کند یک آیه، مفاتیح را باز کنه دو خط، رساله را باز کنه یک مسئله، این علامه می‌شود، خدا به او ملاک می‌دهد« وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا»(عنکبوت/69) هر کس در راه ما حرکت کند، ما راه را به او نشان می‌دهیم؛ اینها ملاک است.

بعد هم این‌که الان ارتباط‌ها خیلی خوب شده، سایتی که ما داریم، این آقای بزرگواری که سایت ما را اداره می‌کند، مرتب سوال‌ها را دارد از من می‌پرسد و در سایت می‌گذارد، صحیفه سجادیه، سخنرانی‌های ما، همه در سایت است. لذا از سایت استفاده کنید، سامانه هست، مشاوره هست، ارتباط‌هایی که با رفقاست، غدیریه ما هست که به حمدالله آماده شده، از غدیریه استفاده کنید و درِ خانه مراجع باشید؛ به خصوص که الحمدالله نظام این زمینه را فراهم کرده که کارشناس‌های خوب، برنامه‌های خوب و قابل استفاده برای همه‌ی ما هست.