qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

دختر یا پسر شدن فرزند

سوال: اگر آقا یا خانمی دنبال این باشد که فرزندش دختر یا پسر شود و برای انجام این کار، دعا یا رژیم غذایی و امثال آن را انجام دهد، آیا این کار خوبی است یا خیر؟ و آیا با رضایت و خواست خدا، منافات دارد؟

جواب: این را یقین کنیم که ما هیچ وقت نباید دنبال رضایت خدا باشیم! خدا هیچ وقت از ما راضی نخواهد بود، هیچ وقت! آن رضایتی هم که دارد مطرح می‌شود، آن رضایت نیست؛ به این معناست که خدای متعال نگذارد، که سَخَتش نباشد. ببینید امام زمان -علیه‌السلام- در دعا می‌گوید خدایا من رضایت تو را می‌خواهم و غفران تو را می‌خواهم و می‌دانم که تو بالاخره از من راضی نمی‌شوی ولی مرا ببخش. این را امام زمان می‌گویند، می‌گویند مرا ببخش!

 شما اگر بخواهی خدا را راضی کنی می‌دانی یعنی چه؟ یعنی باید به اندازه خداییِ خدا علم داشته باشی. چگونه می‌شود این کار را کرد؟ ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. خب! پس این یک حرف. بعد هم در روایات دارد که شما از خدا پسر بخواهید، چون به دلایل مختلف خدا دختر را دارد می‌دهد و پسر را نمی‌دهد، لذا گفته شده پسر را بخواهید. البته نه اینکه دختر کم ارزش است، نه! دختر که وارد یک منزل می‌شود رحمت است، برکات با خودش می‌آورد، ولی پسر را به این آسانی خدا به کسی نمی‌دهد، لذا گفته شده پسر را از خدا بخواهید. خود این سوال، حضرت فرمود که یک روز خدا به ما بدهد شکرش کنیم، یک روز هم ندهد دعا کنیم. یک روز بدهد، همان دختر است، یک روز نداده سوال کن. این را ما داریم جابه‌جا می کنیم، بعد این حرف‌ها از توی آن در می‌آید! خوب حالا خلاف رضایت خدا نیست که من دختر را بخواهم یا پسر، یعنی چه؟ خدا خودش دارد می‌گوید این کار را بکن.