qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

نصرت جمهوری اسلامی

سوال: به نظر حضرتعالی، در حال حاضر بهترین نصرت برای جمهوری اسلامی و نظام اسلامی چیست؟

جواب: تقوا! مردم باید یاد بگیرند با تقوا شوند، تقوا که پیدا نکردند حاج قاسم که هیچ، صد تا مثل حاج قاسم هم بیاید، بارقه نور هم با خودش بیاورد، نتیجه ندارد، «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ»(اعراف/96)

چرا خدا جمهوری اسلامی را سامان نمی‌دهد؟ چون بی‌تقوایی هست، خب اگر همین بی‌تقوایی را خدا سامان بدهد، ما با بی‌تقوایی زندگی می‌کنیم، بی‌تقوایی ادامه پیدا می‌کند، عمیق می‌شود. این مقدار هم که شما سامان می‌بینید به خاطر باتقواهاست. الان همین قم! می بینید چه‌قدر عافیت در آن هست. یک عافیت خاصی در آن هست. همه‌جا بارندگی‌ها یک شکل خاصی هست، این‌جا باز یک شکل دیگر است، یک آرامش! به خاطر چیست؟ به خاطر این‌که خیلی‌ها سحرخیزند، خیلی‌ها نماز شب می‌خوانند، چرا در این قم جنس‌ها ارزان‌تر است؟ به خاطر اینکه اهل تقوا در آن زیاد است. خیلی از کاسب‌ها با تقوا هستند، خیلی از مومنین این‌جا هستند.

 پس نصرت و نجات ما در گرو تقواست؛ انجام واجب ترک حرام. خانه‌هایی که اینطوری هستند، دارند رعایت می‌کنند، گناه در آن نیست خیلی زندگی خوبی دارند. ولی زن و شوهرهایی که دائما با هم دعوا می‌کنند، ظلم به هم می‌کنند جهنم است، کنار حضرت معصومه-سلام‌الله‌علیها- هم باشد جهنم است، وقتی  حقوق رعایت نمی‌شود جهنم است، لذا این است که باید این حق و این رعایت به این شکل انجام شود.