qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

تبلیغ در ایام انتخابات

سوال: در مورد مناسبت‌های مذهبی و امور دینی، تبلیغ رفتن رفقای طلبه واضح است، اما برای مسائلی مثل انتخابات و روشنگری و …، (راجع به کلیت‌اش نه افراد)، درست است طلاب به تبلیغ بروند؟

پاسخ: ببینید ما نمی‌خواهیم تبلیغ انتخابات بکنیم که! شما مبلغ هستی دنبال موقعیت هستی، بهترین موقعیت انتخابات است، شما الان داری می‌روی، می‌خواهی یک مومن را معرفی کنی، اولا معرفی یک مومن به مردم، خودش عبادت است. نظام جمهوری اسلامی را تقویت می‌کنی این هم یک عبادت! آن‌جا لابلای مطالبت معارف اسلامی را هم که می‌گویی تبلیغ است، بستر است.

 از حج باید استفاده کنی حرف‌هایت را بزنی، حالا ماه رمضان هم یکی، محرم هم یکی است. بیست و دو بهمن یک‌جا رفتی، دهه فجر! من رفتم منطقه تکاب تبلیغ، آنجا  صد و ده نفر شیعه شدند!

سال هفتاد و پنج در یک پایگاه، ما مباحث معارفی را گفتیم، فضایل امام علی-علیه‌السلام- را گفتیم، همه مطالب را گفتیم، آن‌ها گفتند ما هم می‌خواهیم شیعه بشویم، بسم‌الله شدند! این است که شما می‌توانی دهه فجر بروی جایی و معارف دینی را بگویی. گاهی طرف محرم می‌رود مسائل دیگری می‌گوید، محرم است!  منبر امام حسین-علیه‌السلام- است، هی شعر می‌خواند! یک احکام شرعی به مردم نمی‌گوید، یک آیه، یک روایت، نمی‌خواند! خب مگر محرم محل تبلیغ نبود؟ این الان تبلیغ کرد؟ پس شما از بیست و دو بهمن هم می‌توانی استفاده کنی.