رفقا! یه چیزی رو سربسته بهتون بگم قبول کنید، حالا نمیخواد بگید که این چهجوری ممکنه؟ نه، همینجوری قبول کنید. طبق همین روایتی که خونده شد که ملائکه خبرها رو میبرند و مییارند، ببینید پاداش اون روایتی که قبل از این روایت خونده شد، این بود که ملائکه توی همین فاصله ثواب این روایت رو از جانب پروردگار دریافت کردند، برای ما آوردند و ثوابش این شد که روایت بعدی رو دارند اجازه میدن که بخونی. اینکه میگه «اَلطّاعَة بَعدَ الطّاعَة قَبُولُ العَمَل» این رو میگه که ثوابش رو نقد میدن، یعنی الان گفتی السلام علیک، شصت و نُه تا ثواب میدن، نه فردا توی قیامت، همین الان این سلام رو بردند، شصت و نه تا ثواب آوردند به این دادند، همینه که میتونه با این سلامی که انجام میده، ده تا کار دیگه بعدا انجام بده، چون پولدار شده، ثوابها رو یه جا گرفته، ولی اگه همش اینجوری بود، اونجا خبری نمیشد؛ لذا گفته شده حضرت فرمود یه عملی انجام دادید، به پیغمبر اکرم-صلیاللهعلیهوآله- هدیه کنید، بعد ثوابش رو همونجا بهت میدن، همونجا نیت کن هر چی ثواب از این هدیهی من به من دادند، برای فاطمهی زهرا-سلاماللهعلیها- باشه، باز این ثوابش رو بهت میدن دیگه، همونجا دوباره نیت کن ثواب اونچه که از این هدیهی زهرای مرضیه-سلاماللهعلیها- بود، به امیرالمومنین-علیهالسلام- بدم، برو تا پایین! این رفت و برگشتِ اینقدر سریعه! «اَلطّاعَة بَعدَ الطّاعَة قَبُولُ العَمَل» همینجا داره اتفاق میافته، نه اینکه جمع کنند، بعداً جمع و تفریق کنند بگن اینقدر خوبه! و این عدالت خدا و فضل خدا بر ما هست. اونوقت گناه رو فوری با یه گریه، همونجا تمومش میکنند. اگه ما اینجوری نگاه کنیم، عقایدمون با عقاید معارفی عجین بشه، سلمان میشیم، و الّا اگه اینجوری فکر نکردیم، هی میلغزیم.