qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه) فرموده- وَ مِنْهُمْ مَنْ یَسْتَمِعُ إِلَیْکَ حَتَّی إِذا خَرَجُوا مِنْ عِنْدِکَ فَإِنَّهَا نَزَلَتْ فِی الْمُنَافِقِینَ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ مَنْ کَانَ إِذَا سَمِعَ شَیْئاً مِنْهُ لَمْ یُؤْمِنْ بِهِ وَ لَمْ یَعِهِ فَإِذَا خَرَجَ قَالَ لِلْمُؤْمِنِینَ مَاذَا قَالَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) آنِفاً.علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- وَ مِنْهُمْ مَنْ یَسْتَمِعُ إِلَیْکَ حَتَّی إِذا خَرَجُوا مِنْ عِنْدِکَ این آیه«سوره محمد /آیه۱۶» درباره‌ی منافقین از اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) نازل شده و کسانی که وقتی قرآن را می‌شنیدند نه ایمان به آن داشتند و نه آن را حفظ می‌کردند وقتی خارج می‌شدند به مؤمنین می‌گفتند: «محمّد الآن چه گفت؟»*تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۳۴۲ بحارالأنوار، ج۹، ص۲۳۸این‌جا به خلاف حمام رفتن است! شما قصدت اون باشه ،تولیٰ می‌شود قصدت هدایت بشه زادهم الهدی. شما حمام برید، یه منافق هم با هر قصدی حمام بره، هر دو تمییز بیرون می‌یایید، بله! ولی این‌جا این طور نیست! لذا هر چقدر نیت‌ها بالا باشه بهرمندی و اثر، بالاتر است.