qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

خانه دار شدن

سوال: مشکل خانه داریم، چه کار کنیم که صاحب خانه شویم؟

جواب: سفره دار باش، به مادرت بگو شب‌های جمعه دعا کند، شب‌های جمعه یک شانه تخم مرغ به خانه فقرا بدهید، زیارت عاشورا بخوان، با صد لعن و صد سلام. از خدا هم با یقین بخواه، با گمان اینکه شما را خانه‌دار می‌کند.

من سال ۵۹ رفتم خدمت آقای حق شناس، خدا رحمتشان کند، (ما مسجد ایشان می‌رفتیم ۳۰ شب ماه رمضان که برنامه داشت) به ایشان گفتم که ما ازدواج کردیم منزل نداریم. حاج آقا گفت چقدر پول داری، گفتم من خودم را بتکانم و همه پول‌هایم را جمع کنم، فکر کنم 5 هزار تومان دارم که هم برای خرج‌های ازدواجم است، هم می‌خواهم خانه دار بشویم. گفت ماشاالله! حالا آن موقع با ۶۰ _ ۷۰ هزار تومان می‌شد خانه جمع و جوری خرید. بعد ایشان داستان خودش را گفت، گفت من یک خانه‌ای می‌خواستم بخرم، ۳۵۰ هزار تومان، ۱۰۰۰ متر، در بازار بود، می‌خواستم این را بخرم، شروع کردم به زیارت عاشورا، بعد از ۱۷ زیارت عاشورا، یک کسی در بازار یک بسته پول به من داد، رفتم شمردم دیدم ۲۰۰ هزار تومان است، گفتم این پول من نیست، انداختم گوشه‌ی اتاق، زیارت عاشورا را ادامه دادم، هفت هشت ده تا که خواندم دیدم که بقیه پول را در راه در یک تیمچه‌ی دیگر، یک آقایی به من داد گفت آقای آشیخ بقیه پول خانه‌ات. گفت من این‌طور خانه‌دار شدم. یعنی زیارت عاشورا این است. ما هم تقریبا همین‌طور خانه‌دار شدیم، یعنی من اعتقاد پیدا کردم که آقای حق شناس راست می‌گوید، همین زیارت عاشورا را با صد لعن و سلام.

ما تهران بودیم که خانه‌ای حواله شد در عطاران، ما این خانه را سال ۶۰_۶۱ صاحب خانه شدیم و من به ایشان هم گفتم، گفتم آقای حق‌شناس من یک خانه‌ای می‌خواهم، نمی‌خواهم بلند شوم تا بچه‌ها و زندگی‌ام همه سامان بگیرد، ایشان دعا کرد. این وسائط و وسایلی است برای ما که کنار تلاش هایمان، زندگی را هم اداره کنیم.