qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

پسر خواستن از خدا

سوال: خداوند به من دو دختر عنایت کرده، خیلی دوست دارم فرزند بعدی که خدا به من می‌دهد پسر باشد، می‌خواستم بدانم اگر از خدا پسر بخواهیم کار درستی است یا این‌که دعای بی‌جایی است؟

جواب: اتفاقا دعاها فقط پسر است؛ در دعاها آمده که فقط پسر بخواهید، چون دختر را خدا از باب لطفش می‌دهد. چرا باید پسر را بخواهیم؟ چون پسر نعمت است، بعد از ما سوال می‌کنند. آمدند از مائده آسمانی پرسیدند، گفتند یا موسی برای ما یک سفره از آسمان بیاید، موسی –علیه‌السلام- تهدیدشان کرد، گفت اگر این مائده بیاید بعدش باید خیلی آدم‌های خوبی شوید! راجع به دختر این‌طور نیست، دختر را خدا بدهد بازخواست ندارد، رحمت است. می‌گوید خودم دادم، سوال هم ندارم، ولی اگر تو خواستی از من، پسر بخواه، چون خودت خواستی، من راجع به نعمت از تو سوال می‌کنم که با آن چه کار کردی؟ ببینید نکته‌اش این است.

 لذا گفتند پسر را بخواهید، خوب هم هست. چون اگر خدا بدهد، بعداً هم شما را توبیخ کند، شما می‌گویی خدایا من که نخواستم، چرا یک چیز دادی مرا گیر انداختی؟!

 خدا می‌گوید من نمی‌دهم، بخواه. لذا گفته شده پسر را از ما بخواهید چون تاوان دارد، دختر را می‌دهیم، از باب لطف و رحمت‌مان، سوال هم نمی‌کنیم.