qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

وظیفه ی زن در مقابل مردی کاهل نماز

❓سوال: خانمی پرسیده‌اند که شوهرشان روزه نمی‌گیرند، نماز را هم فقط گاهی می‌خوانند و مسائل دیگر… از طرق مختلف مثل مشاوره و … هم اقدام کرده‌اند اما نتیجه نگرفته‌اند! چه باید کنند؟

👈پاسخ: معنی ندارد! شما به شوهرتان چه کار دارید؟! این خانم چه کاره است؟ حاکم شرع است؟ یا از طرف امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- نیابت دارد؟! چرا تصور می‌کند باید دخالت کند؟ شما یک تدیّن دارید، آن را خوب رعایت کنید. این آقا که شما گمان می‌کنید کاهل نماز است، که من قبول ندارم! این فرد تنها در حال لجبازی کردن با شماست. اگر واقعا این‌گونه باشد که کاهل نماز باشد، شما به وظایف خودتان درست عمل کنید، وقتی او ببیند که یک فرد مذهبی این‌قدر خوب است میل پیدا می‌کند به مذهب و از مذهب زده نمی‌شود.

متاسفانه بعضی خانم‌ها خودشان را معلم اخلاق همسرشان می‌بینند! بی‌خود می‌کنند این خانم‌ها!! این‌ها به درد نمی‌خورند!! زن را خداوند برای چنین کارهایی قرار نداده است. علم اول و آخر نزد فاطمه‌ی زهرا-سلام‌الله‌علیها- است، وقتی به امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- می‌رسد می‌گوید من کنیز تو هستم! شما چه چیزی می‌گویید؟! زن چه مسئولیتی دارد که بخواهد شوهرش را تربیت کند؟! کسی که تصمیم می‌گیرد به تربیت مردش بپردازد از جای دیگری ضرر خواهد کرد! حواس‌تان را جمع کنید! شما همین را به برادر و پدرش بگویید، به خودش هم بگویید که من دوست دارم شوهرم این‌گونه باشد. اما به تربیت شوهر نپردازید. تجسس در کار شوهرتان نکنید، اشکال شرعی دارد! شما حق ندارید پیامک‌های شوهرتان را بخوانید، مشکل شرعی دارد. شما حق ندارید دست در جیب شوهرتان بکنید، و لو برای خودش بخواهید خرج کنید، این دزدی است. مگر این‌که خودش اجازه بدهد. این موارد از پایه‌های اسلام است، اگر خانمی در جلسه هست که این حرف‌های من را قبول ندارد، یعنی اسلام را قبول ندارد. یک اسلامی خودش ساخته است. بیایید تابع اسلام واقعی شوید و اسلامِ خودتان را کنار بگذارید. اگر این کار را کردید زندگی مسیر درست خودش را پیدا می‌کند.