qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

فراز2-4

فراز4-2«ذَلّتْ لِقُدْرَتِكَ الصّعَابُ، وَ تَسَبّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ.» (۲)
«سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر قدرت تو رام و ذلیل‌اند و همه‌ی اسباب به لطف تو سبب گشته‌اند و با قدرت تو حکم و قضا جاری شد و بر اساس اراده‌ی تو اشیاء به حرکت درآمده‌اند.»

( ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ ):
کدام سختی هست که نزد توی خدا خورد نشود؟!
( وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَاب ):
خدا سبب ساز است! چه کسی چه کاره است؟! ببینید الان آمریکا مشغول کره‌ی شمالی شد و اصلا خاورمیانه را فراموش کرد. خدا بلد است. دشمن تو را خداوند حواسش را پرت کرد، خدا می‌داند. اگر باز هم متوجه نشوند، طور دیگری خداوند به آن‌ها خواهد فهماند. تو با خدا باش و خدایی کن.
( وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاء ):
کسی کاره‌ای نیست و قضا و قدر در دست خودش است.
( وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ ):
به اراده‌ی او اینجا هستیم همین یک ساعت پیش مریض بودیم. یک ساعت پیش اصلا قرار نبود این‌جا باشیم.

«فَهِيَ بِمَشِيّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ.» ( ۳ )
«پس آن‌ها طبق خواست تو بی‌آنکه نیاز به فرمانت باشد فرمانبردارند، و طبق اراده‌ی تو بی‌نیاز از نهی از کار بازمی‌ایستند.»

( فَهِىَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ ):
نه این‌که تو بگویی:( کن فیکون ) ، نه مشیت تو این شد! آقا خدا خواست و شما مؤمن شدی حالا نخواهد نمی‌شوی، دائم به خدا بگو خدایا برایم بخواه. به امام زمان-عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- بگو، به مادرت بگو دعایم کند. برو سجده، سجده رفتن که کار ندارد، مهر و قبله که لازم ندارد! برو سجده و شکر کن و بگو الحمدلله! بگو خدایا خوب جایی ما را آوردی، ممکن بود ما هم مثل بقیه شویم. ما چهارده معصوم-علیهم‌السلام- را پذیرفته‌ایم، ممنون تو هستیم خدا! ممنون دعاهای حضرت زهرا-سلام‌الله‌علیها- هستیم. ممنون آن‌هایی هستیم که رعایت ما را کردند و لقمه‌ی پاک به خانه آوردند.

«أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِى الْمُلِمَّاتِ، لا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلا مَا دَفَعْتَ، وَ لا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلا مَا كَشَفْتَ.» ( ۴ )
«در کارهای سخت تنها تو را می‌خوانند و در ناگواری‌ها تنها به تو پناه می‌جویند، آسیب و بلایی دفع نگردد مگر تو آن را دفع سازی، گرهی گشوده نشود جز آن‌که تو آن را بگشایی.»

( أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ ):
ببینید امام سجاد-علیه‌السلام- در حال آموزش دادن هستند. کارهامان سخت شده است، خدا را بخوان. همین عده که این‌جا نشسته‌ایم برای دفع همه‌ی بلاهای جمهوری اسلامی بس است. اگر واقعا خواسته‌ی ما یک خواست حقیقی از ته دل باشد و بدانیم خداست که همه‌ کاره‌ی عالم است همه‌ی بلاها از جمهوری اسلامی برداشته می‌شود. فردا صبح همه چیز عوض خواهد شد، بخواهید و بدانید این را به هرکسی نداده‌اند.