qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

فراز10

فراز ۱۰«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلادَنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ ذَوِى أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِيرَانَنَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنْهُ فِى حِرْزٍ حَارِزٍ، وَ حِصْنٍ حَافِظٍ، وَ كَهْفٍ مَانِعٍ، وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ جُنَنا وَاقِيَةً، وَ أَعْطِهِمْ عَلَيْهِ أَسْلِحَةً مَاضِيَةً.» ( ۱۰ )

«بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست و پدران و مادران، فرزندان، خاندان، خویشان، نزدیکان و همسایگان ما از مردان و زنان با ایمان را، از شر او(شیطان) در جایگاهی محکم و استوار و دژی نگاهبان و پناهگاهی ایمن قرار ده و زره‌هایی حفظ‌کننده از گزند شیطان بر آنان بپوشان و سلاح‌هایی کارآمد و بران در برابر شیطان در اختیارشان گذار.»

دعای حضرت یعنی نفرین حضرت برضد شیطان؛
شیطان را دست کم نگیرید شیطان البته که شاگرد نفس است چون آن چیزی که شیطان را شیطان کرد نفسش بود و شیطان شد. باید به خدا پناه ببرید نه یک پناه ساده.

( وَ اجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلادَنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ ذَوِى أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِيرَانَنَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنْهُ فِى حِرْزٍ حَارِزٍ ):
خدایا قرار بده پدران ما، مادران ما، اولاد ما، اهالی ما را صاحبان ارحام، آن‌هایی که نزدیکان ما هستند، همسایه‌ها از مومنین و مومنات در یک حرز؛
همسایه ما چرا؟
چون اگر فاسد بشود به ما هم می‌رسد، نزدیکان هم همین‌طور.
یک لیستی درست کن از فامیل‌هایت؛ عمو، عمه، خاله، دایی، بچه‌هایشان، ۴۰ نفرشوند ۵۰ نفرشوند ۲۰۰ نفر بشوند، برایشان صدقه بده به نیت همه صدقه بده. یک ثوابی انجام می‌دهیم به نیت همه؛ یک‌دفعه چشم باز می‌کنی و می‌بینی بچه‌هایشان هدایت شده‌اند.
شما نمی‌دانی! ولی کارهایی که شما کردی، در هدایت بچه‌های آن‌ها دخالت داشت، لذا همه را یاد کن حواست باشد مؤمن و مؤمنه را یاد کنیم. ما به بقیه کاری نداریم.
( وَ حِصْنٍ حَافِظ ):
و این‌ها را در حصن ببر. حرز چیه؟ حصن چیه؟
شما الان در ماشین نشستی در را بستی، بسم الله هم گفتی ولی این کمربنده حصنه؛
( وَ كَهْفٍ مَانِعٍ ):
احتیاط در رانندگی لازم است مطابق قوانین، رانندگی کنید و سرعت را مطابق قانون رعایت کنید اگر این کار را کردی حصن می‌شوی و لازمه که این کار را بکنید.
( وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ جُنَنا وَاقِيَةً ):
این هم کافی نیست! خدایا بپوشان به آن‌ها پوشش‌هایی که از شیطان حفظ بشوند، مثل این‌که در هنگام رانندگی خوابش نبرد؛ مومن این‌ها را لازم دارد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین