qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

کمبود آهن

سوال: شما قبلا فرموده بودید کسی که بدون تکیه نمی نشیند یا دوست دارد زیاد دراز بکشد و اینها، کمبود آهن دارد بدنش. برای جبران ایـن چکار باید کرد یا چه چیزهایی را باید ترک کرد؟ 

پاسخ: ببینید، یکی چای است. چای آهن بدن را از بین می برد. پزشکی از ایتالیا آمد برای آقای بهجت، از مریدان ایشان بود، تمام مشکلات آقای بهجت را در این دانست که حاج آقا چای زیاد می خورد. گفت شما مشکل جذب کلسیم دارید. من یک موقعی همین را به آقای میرزا جواد آقای تبریزی ـ خدا رحتمشان کند ـ گفتم این مشکل حنجره ای که شما پیدا کرده اید، سیگار را بکشید. سیگار مفید است. خوب است برای شما، چون اگر عادتتان را ترک کنید، این ترک عادت ضرر می زند. ولی شما چای نخورید. آقا فرمودند که آقا جان من همیشه بعد از نمازهای واجب از خداوند متعال خواستار شده ام که در برزخ و در قیامت یک قهوه خانه ای … که یک چای ناب …، بعد شما آمدید می گویید در این دنیا. من به امید چای بیدار می شوم صبح. بعد خود ایشان هشت تا خصوصیت برای چای می گفت یکی این بود که فقرا چون در خانه شان چای هست، هر مهمانی بیاید در خانه اش، هیچ چیزی نداشته باشد، چای جلوی این بگذارد، این دیگر راضی می شود که پذیرایی شده است. پس چای خیلی چیز خوبی است. چای چیز بدی نیست. فقط آنجایی بد می شود که طرف با شکم خالی می خورد. یا بلافاصله روی غذا می خورد. پس این مشکل دارد. 

دیگر هم اینکه پرتقال را در حین اینکه دارد غذا می خورد، روی غذا این پرتقال را بچکاند، وقتی ترکیب می شود با برنج و خورشت، تبدیل به آهن می شود. این دیگر احتیاج به قرص آهن و اینها پیدا نمی کند.

برچسب‌ها:, ,