qadiriye.ir

نشریه ی غدیریه-بیانات استاد الهی

مشکلات جسمی بارداری

سوال: مشکلاتی که در بارداری برای خانم‌ها هست، مثل تنگی نفس یا ضربان نامنظم قلب یا استرس یا حالت مثلاً دپرس و … چه راه حلی دارد؟

 
پاسخ: خانم‌ها وقتی باردار می‌شوند، اصلاً آقایان هم این طوری هستند که وقتی شکم‌ نفخ می‌کند فضای شکم‌ تغییری نمی‌کند، اگر فضای شکم، دیافراگم، قلب، ریه و فضای معده کوچک باشد، فضای قلب وسیع می شود، فضای ریه هم وسیع می‌شود، ریه مثل دو تا بادکنک جا دارد که اکسیژن داخل آن برود و بیرون بیاید. قلب هم جا دارد که ضربان بزند، ولیکن وقتی مرد نفخ پیدا می‌کند یا یک زن باردار است، در آن حالت تنگنا ایجاد می‌شود، بچه به دیافراگم فشار می‌آورد، قلب اجایش تنگ می شود، لذا ضربان قلب بالا می‌رود. ضربان طبیعی قلب ما هفتاد و پنج است، اما ضربان قلب گنجشک زیاد است، حدوداً تا هشتصد ضربان دارد، چرا؟ چون فضا کوچک است، لذا ضربان طبیعی بالا است. برای کم شدن ضربان، خانم‌ها موقع بارداری باید به اندازه‌ی بچه غذا بخورند؛ ده وعده غذا بخورند، شش وعده غذا بخورند، ولی مثل بچه، دو لقمه بخورند، این دو لقمه هضم شد، دوباره یک ساعت یا نیم ساعت دیگر دو لقمه بخورند.

خوردن کشمش و مویز حافظه‌ی بچه را تقویت می‌کند، کندر نخورید، انجیر بخورید که ایمان بچه‌ خوب می‌شود، خوردن زیتون ولایت بچه را زیاد می‌کند، روغن زیتون را بریزید در غذا، این چیزها باعث تقویت است، خوردن کنجد مفید است، یک قاشق چایخوری سرکه را در یک لیوان آب، یک قاشق چایخوری آبغوره را در یک لیوان آب بریزید بخورید. آب را خالی نخورید، یک چیزی در آن بریزید؛ در جبهه یک پیرمردی بود، آب که می‌آوردند اگر هیچ چیز نبود، یک مقدار سنگ در آن می‌ریخت. این مساله را به تازگی در روایت دیدم، حضرت فرمود خاک آن شهری را که بودید بردارید بیاورید در این شهر بریزید با آب‌ شهرتان مخلوط کنید، ته‌نشین بشود، آن آب را بخورید، الان دیگر تصفیه آب با خاک است، این کمک می‌کند. 

پس اگر به اندازه‌ی بچه خوردید، آن نفخ اضافه از شما گرفته می‌شود، بچه جا را تنگ نکرده، نفخ جا را تنگ کرده، اگر ضربان بالا بود چایی نخورید، هر کس چایی بخورد ضربان قلبش زیاد می‌شود، نوشابه این کار را می‌کند. یک قطره‌ای است به نام کارمینت که گیاهی است و داروخانه‌ها دارند، این برای ضربان قلب است، هیچ ضرری هم برای بچه ندارد ان‌شاء‌الله، این را بخورند. فقط خانم‌ها مواظب باشند اتاق خیلی گرم نباشد، سرد هم نباشد. از بینی تنفس کنند، نفس عمیق با بینی بکشد بالا نگه دارد هشت ثانیه دوباره از دهان خارج کند، این کار اکسیژن بدن را تأمین می‌کند. خانم‌های حامله دست راست را روی شکم بگذارند، آیه‌ی نور را بخوانند: الله نور السماوات و الارض …، این باعث می‌شود که  ان‌شاء‌الله بچه‌شان خوش قدم و با خیر و برکت به دنیا بیاید.